M3 e36

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Stordahl
Posts: 20
Joined: 14 Aug 2012, 22:10
Location: Finland, Jakobstad

M3 e36

Post by Stordahl »

Hejsan.

Tog lös insuget idag på min m3a, och kom då fram till att det är olja i hela insuget..?! Varför?
Läste att på många turbobilar kmr oljan via vevhusventilationen.
Några kloka funderaingar kring detta vad felet kan vara?
Och vad är den där pluggen som sticker upp ur insuget?
Image

Har ett såkallat " Alpha n" chipp som gör jag inte behöver ha i Lmm..Hade då tänkt göra ett nytt insug me 6st trattar och luftfilter till. Är det något specielt jag måste tänka på? alla kloka tankar är välkomna :)

Stavfel finns troligen osv.osv :D
User avatar
Spiidfriik
Posts: 561
Joined: 29 Nov 2005, 20:20
Location: Piteå
Contact:

Re: M3 e36

Post by Spiidfriik »

Oljan kommer troligen via vevhusvent. Behöver inte vara nåt direkt fel. Jag brukar alltid ha mer eller mindre olja i insugen på mina bilar. Även på M3an. Antar att det är för att de alltid får rejält med spö och att jag oftast drar allt till strax innan rödmarkeringen.
Den svarta pluppen skulle jag tro är en tempgivare.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
User avatar
Barry
Posts: 225
Joined: 28 Aug 2012, 17:14
Location: skaraborg

Re: M3 e36

Post by Barry »

finns ju återlednig i insuget av en anleding. allstå att de rinner ner i tråget igen :D
Robin
Skaraborg. Sweden
User avatar
Stordahl
Posts: 20
Joined: 14 Aug 2012, 22:10
Location: Finland, Jakobstad

Re: M3 e36

Post by Stordahl »

Tackar för dom svaren :)

Nån som har några tips angående insuget jag ska göra? Längd på trattar osv osv? hade tänkt mig 125mm långa o 51i diameter..
Post Reply