Bra koppling för m50
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bra koppling för m50
Är ute efter en bra koppling setup för m50 motorn. Sett att många kör med m20 svänghjul och 618 tryckplatta, Inte så jätte duktig på detta , men vad behövs göras för att detta ska passa på en zf låda ? Vad finns det annars för möjligheter ? Vad händer med Sinterkoppling på orginal tryckplatta tex ? Ute efter ca 400 hk.
Tack på förhand !
Tack på förhand !
- Nisse Järnet
Re: Bra koppling för m50
Kör m20 hjul, m20 lilla startern och m20 svänghjulsbultar samt sinter och 618 så har du fina grejer. Passar rätt på.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Kör m20 hjul, m20 lilla startern och m20 svänghjulsbultar samt sinter och 618 så har du fina grejer. Passar rätt på.
Håller med. Kört min grymt hårt och många gånger nu. Finns inget som säger att de skulle tveka. Dock åker jag med "lite" effekt
okej låter kanon detta , läst att man måste fila för startmotorn ? men inte med den lilla då? Ingenting annat , svarva elr liknande på svänghjulet för att det ska passa ? Lästa nånstans att dom hade fått förlänga tryckstången.
- Danneeandersson
Bäst är att svetsa på 2 st klackar ca 10mm tjocka på kopplingsarmen som ligger an mot urtrampningslagret istället för att förlänga pinnen till slavcylindern!
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
okej , japp löser sig nog när jag får se hur det ser ut.
Forre wrote:okej låter kanon detta , läst att man måste fila för startmotorn ? men inte med den lilla då? Ingenting annat , svarva elr liknande på svänghjulet för att det ska passa ? Lästa nånstans att dom hade fått förlänga tryckstången.
söker svar på mina frågor
Forre wrote:Forre wrote:okej låter kanon detta , läst att man måste fila för startmotorn ? men inte med den lilla då? Ingenting annat , svarva elr liknande på svänghjulet för att det ska passa ? Lästa nånstans att dom hade fått förlänga tryckstången.
söker svar på mina frågor
Inge fila på startmotor för lilla start och svänghjul ! Vissa svänghjul är bolt on och vissa måste svarvas. Du ser när du sätter på den om du behöver eller inte !
Tryckstången ? Du menar slavcylindern ? Sätt på 10mm klackar på kopplingsarmen så slipper du förlänga pinnen ! Det är bättre !
Okej japp , finns ett lätt som tydligen sitter på de modeller innan 84 men verkar vara svårt att få tag på . Menar du svetsa då elr ?
Mitt m20 svänghjul är av "nyare" modellen så det är avsvarvat på baksidan för att inte ta i tråget.
Detta svänghjul är tillsalu btw:p
Detta svänghjul är tillsalu btw:p
Martin Enmar
mazda rx7 v10 dubbelturbo
http://www.Driftlab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsrad av:
Driftlab.se
5100.se
AM:s mekaniska
Bjprace.se
spacers.se
mazda rx7 v10 dubbelturbo
http://www.Driftlab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsrad av:
Driftlab.se
5100.se
AM:s mekaniska
Bjprace.se
spacers.se
Forre wrote:Okej japp , finns ett lätt som tydligen sitter på de modeller innan 84 men verkar vara svårt att få tag på . Menar du svetsa då elr ?
Ja svetsa på du
Hörde att man kunde lägga brickor mellan gafflen med, om jag inte fattade fel
Forre wrote:Hörde att man kunde lägga brickor mellan gafflen med, om jag inte fattade fel
Kör med det som är beprövat så slipper du problem bara min tanke !
-
Bra koppling för m50
Nej.
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
hur gör ni som åker 765 platta? med start och svarvning osv?
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink