Varför tar ni ut inredningen?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Visa ord från vis man!
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Baljan gör rätt mycket på styvheten det lär väga betydligt mer med efter konstruerade grejor.
Pimplaren +1 när du nämner pumparna tänker jag på alla som stum monterar dom i karossen med en avgas klämma
Klart man har stereo i bilen och jag har kört närmare 60 mil på bana i sommar och den orkar riva loss på 5an ändå trots full inredning
Men visst är det nån som har målet med en 10 på strippen så såga i allt ni ser
Mvh Daniel Carlsson
Pimplaren +1 när du nämner pumparna tänker jag på alla som stum monterar dom i karossen med en avgas klämma
Klart man har stereo i bilen och jag har kört närmare 60 mil på bana i sommar och den orkar riva loss på 5an ändå trots full inredning
Men visst är det nån som har målet med en 10 på strippen så såga i allt ni ser
Mvh Daniel Carlsson
Re: Varför tar ni ut inredningen?
1700+ med mig i 9,7 ca 250blåS -:) så vem behöver lätta på org bil
Mvh micke
Mvh micke
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Varför tar ni ut inredningen?
Om man inte vill/kan/orkar bygga 700+hk så man kan åka full inredning etc.. Nog för att jag hade rensat ändå men bara en fråga..
Enköping, 073-3104393
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Många drifting förare slänger in sand säckar i bagaget för att få mer tyngd på bakhjulen så det ryker mer
- Sjögren Racing
- Posts: 729
- Joined: 29 Jul 2008, 21:38
- Location: Tingsryd
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Är väl fullt normalt att slipa bilen plåtren på undersidan och lacka med epoxygrund följt av 2 lager högblank vit polyurethanfärg?
Lackade ikväll (givetvis med spruta), blir roligt att skruva sen
Lackade ikväll (givetvis med spruta), blir roligt att skruva sen
076-0308240
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Sjögren Racing wrote:Är väl fullt normalt att slipa bilen plåtren på undersidan och lacka med epoxygrund följt av 2 lager högblank vit polyurethanfärg?
Lackade ikväll (givetvis med spruta), blir roligt att skruva sen
Japp! Det har jag oxå gjort!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: Varför tar ni ut inredningen?
tycker också det är rätt menlöst att slänga ut inredningen. Inget roligt att åka omkring i en jäkla konservburk. Bättre isf att öka på effekten lite om man vill ha mer prestanda.
Kan förstå till viss det folk som bara använder bilen till bankörning och ligger och jagar tiondelar på en bana. Men i en gatbil blir det bara epa.
Kan förstå till viss det folk som bara använder bilen till bankörning och ligger och jagar tiondelar på en bana. Men i en gatbil blir det bara epa.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Thörn wrote:tycker också det är rätt menlöst att slänga ut inredningen. Inget roligt att åka omkring i en jäkla konservburk. Bättre isf att öka på effekten lite om man vill ha mer prestanda.
Kan förstå till viss det folk som bara använder bilen till bankörning och ligger och jagar tiondelar på en bana. Men i en gatbil blir det bara epa.
http://www.youtube.com/watch?v=R0bDSpBGEXk
kunde inte låta bli haha
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Doktorn wrote:Sjögren Racing wrote:Är väl fullt normalt att slipa bilen plåtren på undersidan och lacka med epoxygrund följt av 2 lager högblank vit polyurethanfärg?
Lackade ikväll (givetvis med spruta), blir roligt att skruva sen
Japp! Det har jag oxå gjort!
Vad kom ni fram till att vara det smidigaste sättet att göra detta på?
Funderar på att göra det på m3an nämligen!
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
Varför tar ni ut inredningen?
Sjukt gnällig människa som har startat denna tråden. Låt folk göra vad fan dom vill och sluta vara så satans svensk och bry dig om det andra gör.......
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Brox wrote:haha vilka dumma frågor på ett bilforum för modifierade bilar...
Nästa fråga : Varför ska man hålla på och jaga 1000 hp ?? vad gör det för nytta?
Det där med tuuusen hästar är ju lite utav ett skämt, det grundar väll i att om man är på PPF och bromsar bilen så kan du ge dig på att ärtan säger nått i stil med "Klart du ska ha tuuusen hääst"
Så det är väll något som man bara håller liv i just för att det mer är en rolig grej att han säger det!
(fast det är 1.000whp)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Re: Varför tar ni ut inredningen?
anledningen att jag har rensat det mesta är helt enkelt att det är fan så mycke billigare och rycka ur onödigt skit än att trimma!!
1kg=1whp har en vis man en gång berättat..
finns ingen anledning och ha massa skit i bilen som inte används om man vill åka fort.
1kg=1whp har en vis man en gång berättat..
finns ingen anledning och ha massa skit i bilen som inte används om man vill åka fort.
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
Re: Varför tar ni ut inredningen?
bmw545tic wrote:anledningen att jag har rensat det mesta är helt enkelt att det är fan så mycke billigare och rycka ur onödigt skit än att trimma!!
1kg=1whp har en vis man en gång berättat..
finns ingen anledning och ha massa skit i bilen som inte används om man vill åka fort.
Så du menar att en 60hk beachbuggy @500kg piskar din e34 för om man räknar som du gör är ju den att likna med 760 hk i din e34
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Har någon tänkt på att ni förstör chassi/kaross aerodynamiken när ni lättar lite här, och lite där?
te.x min m5a är ju riktigt vägd och fördelad exakt för att passa så bra på gatan som möjligt med bästa möjliga väghållning. sliter jag ut 50kg i baken och 10kg fram så förstörs ju hela konceptet och bilen kanske beter sig jävligt konstigt på banan med den viktfördelningen?
förstår då inte heller vad vitsen med att lätta en bil och sedan slänga in sandsäckar istället är... förutom om precis allt var ivägen för buren. (finns schyssta bilar med inredning och bur btw)
Schyssta brudar pallar inte sitta på en hink i baksätet en hel kväll, glöm inte det..
te.x min m5a är ju riktigt vägd och fördelad exakt för att passa så bra på gatan som möjligt med bästa möjliga väghållning. sliter jag ut 50kg i baken och 10kg fram så förstörs ju hela konceptet och bilen kanske beter sig jävligt konstigt på banan med den viktfördelningen?
förstår då inte heller vad vitsen med att lätta en bil och sedan slänga in sandsäckar istället är... förutom om precis allt var ivägen för buren. (finns schyssta bilar med inredning och bur btw)
Schyssta brudar pallar inte sitta på en hink i baksätet en hel kväll, glöm inte det..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Jag har då hittat brudar som älskar rensade bilar me spartansk inredning.
De höga ljudet och knastret av småsten i skärmarrna:)
Så de finns tjejor me smak också;)
De höga ljudet och knastret av småsten i skärmarrna:)
Så de finns tjejor me smak också;)
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Dawe_A wrote:Har någon tänkt på att ni förstör chassi/kaross aerodynamiken när ni lättar lite här, och lite där?
te.x min m5a är ju riktigt vägd och fördelad exakt för att passa så bra på gatan som möjligt med bästa möjliga väghållning. sliter jag ut 50kg i baken och 10kg fram så förstörs ju hela konceptet och bilen kanske beter sig jävligt konstigt på banan med den viktfördelningen?
förstår då inte heller vad vitsen med att lätta en bil och sedan slänga in sandsäckar istället är... förutom om precis allt var ivägen för buren. (finns schyssta bilar med inredning och bur btw)
Snäll snälla säga att du skämtar Tror du på fullaste allvar att bmw har optimerat alla M5:or opimalt från fabrik? Det skiljer en hel del i vikt bara beroende på utrustning. Du har ju pajjat din redan då du har monterat coilovers på din enligt ditt resonemang
Att optimera med sandsäckar är inte så konstigt. Man vill ha vikten så lågt som möjligt och på rätt ställe