Hej!
Igår morse när jag skulle åka till jobbet så satte jag mig i bilen och skulle starta men helt plötsligt så åker kopplingspedalen ner i botten och vill inte åka upp automatiskt
längre!
Kollade genast oljebehållaren och det var bra nivå i denna.
Nu till min fråga.
Kan det vara slavcylindern eller huvudkopplings-cylindern som gett upp?
Hur tar man reda på det på lättaste sätt?
mvh//
kopplingpdalen gick i botten! e30 320.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 766
- Joined: 07 Jan 2008, 20:09
- Location: Järfälla/Stockholm
kopplingpdalen gick i botten! e30 320.
Christian Johansson
- BMW E46 318i -99
- BMW E30 320i Touring -89 (SÅLD!)
- BMW E21 318i -83 (SÅLD!)
- BMW E28 528 -87 (SKROTAD!)
- BMW E30 325 Coupé -88 (SÅLD!)
____________________�
- BMW E46 318i -99
- BMW E30 320i Touring -89 (SÅLD!)
- BMW E21 318i -83 (SÅLD!)
- BMW E28 528 -87 (SKROTAD!)
- BMW E30 325 Coupé -88 (SÅLD!)
____________________�
Re: kopplingpdalen gick i botten! e30 320.
Chrillej82 wrote:Hej!
Igår morse när jag skulle åka till jobbet så satte jag mig i bilen och skulle starta men helt plötsligt så åker kopplingspedalen ner i botten och vill inte åka upp automatiskt
längre!
Kollade genast oljebehållaren och det var bra nivå i denna.
Nu till min fråga.
Kan det vara slavcylindern eller huvudkopplings-cylindern som gett upp?
Hur tar man reda på det på lättaste sätt?
mvh//
Plocka bort den och titta, finns ompacknings kit att köpa.
Den sitter på vänster sida av växelådan och sitter med 2st m8 muttrar --> storlek 13 på hylsan.
Tänk på att bromsvätskan som går till kopplingen har anslutningen mycket högre än den övriga bromsvätskan i bromsvätskebehållaren.