MaxxECU åteförsäljare/tuner.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: MaxxECU åteförsäljare/tuner.
Namnet spelar väl mindre roll så länge sprutet fungerar och gör det de ska?
MaxxEcu är ju rätt nya på marknaden, så det är ju naturligt att va skeptisk.
Men om det fungerar så bra som folk säger så kommer du nog om 2-3 år förknippa namnet med samma respekt som när nån nämner Vipec, Autronic eller Nira t.ex.
MaxxEcu är ju rätt nya på marknaden, så det är ju naturligt att va skeptisk.
Men om det fungerar så bra som folk säger så kommer du nog om 2-3 år förknippa namnet med samma respekt som när nån nämner Vipec, Autronic eller Nira t.ex.
Volvo 240 GLT- 89 M50B25 "Gottfrid"
BMW M5 -02 "Schwarzenegger"
BMW M5 -02 "Schwarzenegger"
Sv: MaxxECU åteförsäljare/tuner.
maxxecu heter det för att maxxtuning tagit fram det. tycker namnet funkar. har ju inget att göra med funktionen.
jag kör också med maxxecu, första Audi 5:an som körde med det. kör med Audi 5:a original tigger, funkar klockrent. slipper strulet med att montera en egen trigger.
mkt smidig programvara och stabil.
många bra och smidiga skyddsfunktioner. lätta att ställa in.
jag kör tex med brytning på egt, lambda och bränsletryck.
går ju lägga till mycket mer också om man vill.
from galaxy s3
jag kör också med maxxecu, första Audi 5:an som körde med det. kör med Audi 5:a original tigger, funkar klockrent. slipper strulet med att montera en egen trigger.
mkt smidig programvara och stabil.
många bra och smidiga skyddsfunktioner. lätta att ställa in.
jag kör tex med brytning på egt, lambda och bränsletryck.
går ju lägga till mycket mer också om man vill.
from galaxy s3
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
låter mega super baota grymt de där sprutet sånt skulle man ha alla andra sprut är skit om man jämför med detta ....
Maxx... Med 2 X
Backjobb på den
Backjobb på den
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Spännande med nya prylar! Vad är fördelar och nackdelar med detta jämfört med Vipec?
Hemsidan fick mig att få lite TV-shop-feeling men det hindrar ju inte att det kan vara bra prylar.
Hemsidan fick mig att få lite TV-shop-feeling men det hindrar ju inte att det kan vara bra prylar.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Tvivlar inte på att det kan vara grymma saker, mitt poäng var att om man hade ramlat över sprutnamnet i en annons eller på nätet i letning efter ett sprut så hade jag surfat vidare för att namnet hade gjort att jag hade trott att det var nåt billigt skit..
Fattar att det heter maxxecu pga företaksnamnet, (som jag alltid trott var ett av många mer eller mindre oseriösa tuningfirma, endast pga namnet och min månglande kunskap självklart)
Inte kritisk till sprutet men tror namnet faktiskt kan drabba försäljningen LITE i den stora värld...
Varför har inte andra sprut samma skydd? (Eller har dom?) Fler källor till fel ?
Fattar att det heter maxxecu pga företaksnamnet, (som jag alltid trott var ett av många mer eller mindre oseriösa tuningfirma, endast pga namnet och min månglande kunskap självklart)
Inte kritisk till sprutet men tror namnet faktiskt kan drabba försäljningen LITE i den stora värld...
Varför har inte andra sprut samma skydd? (Eller har dom?) Fler källor till fel ?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
-
Stabil till över 12000 rpm?
Sv: Re: MaxxECU åteförsäljare/tuner.
Silverboy wrote:Tvivlar inte på att det kan vara grymma saker, mitt poäng var att om man hade ramlat över sprutnamnet i en annons eller på nätet i letning efter ett sprut så hade jag surfat vidare för att namnet hade gjort att jag hade trott att det var nåt billigt skit..
varför skulle en funktion vara en källa till ett fel? förstår inte riktigt hur du tänker.
vad jag vet så har inte många sprut denna funktion.
from galaxy s3
En sensor fel = tvärstopp.. Innom racing kanske man vill att motorn stannar när den inte går längre, och inte för att ecu vill...? Vet inte, måste väl vara en orsak till att andra ser det som onödigt? För kan väl knappast vara så avancerad att få till? Bara undrar, inte påhopp
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Det fina blir sen när bluetooth funktionen är klar så man kan köra med alla värden osv rätt i en surfplatta och kunne justera direkt om man vill i mobilen om man nu skulle vilja =)
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sv: Re: MaxxECU åteförsäljare/tuner.
Silverboy wrote:En sensor fel = tvärstopp.. Innom racing kanske man vill att motorn stannar när den inte går längre, och inte för att ecu vill...? Vet inte, måste väl vara en orsak till att andra ser det som onödigt? För kan väl knappast vara så avancerad att få till? Bara undrar, inte påhopp
du kan ställa in hur du vill att det ska reagera. varnings lampa först sen att det bryter tex. dra ner programvaran och titta.
jag skulle nog hellre stanna en gång för mycket för att oljetrycket försvinner än en gång för lite...
tror dom flesta skulle tänka så.
from galaxy s3
- Bmwandreas
- Moderator
Jag skulle aldrig sälja något som jag inte vet är bra och har testat själv. Största fördelen är priset samt att jag kan få programvaran ändrad på några timmar om det är något jag saknar. Sen vad det heter spelar mindre roll.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Wiell: Jag med! Låter genialt, och blev riktig sugen.. ( Man har jo Ärtans ord )Mer det är det att det inte är "standard" i andra system som får mig att fråga
Last edited by Silverboy on 28 Oct 2012, 22:36, edited 1 time in total.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
- Bmwandreas
- Moderator
Man kan programmera det i vi-pec också men eftersom de inte har inbyggd lambdastyrning så är det en till sak som kan strula.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- Bmwandreas
- Moderator
Alla 44 och 88 kan man göra det på.
En till bra sak med MaxxECU är att jag äntligen kan sälja det direkt till alla mina kunder i Norden, så slipper man hänvisa alla norska kunder till den norska återförsäljaren:)
En till bra sak med MaxxECU är att jag äntligen kan sälja det direkt till alla mina kunder i Norden, så slipper man hänvisa alla norska kunder till den norska återförsäljaren:)
var ju nån tomte som skulle marknadsföra de på nordicaudi i våras/somras som revolutionerade för alla 5 cyl audiåkare argumenten var att allt annat va skit
typ i stora drag. är säkert bra krejjor men innan man etablerat en produkt kan de va bra och va lite ödmjukt men den tråden är ju borttagen nu verkar de som fast kanske inte är så konstigt
säkert bra grejor!! tvshops feelings från sidan den va bra
typ i stora drag. är säkert bra krejjor men innan man etablerat en produkt kan de va bra och va lite ödmjukt men den tråden är ju borttagen nu verkar de som fast kanske inte är så konstigt
säkert bra grejor!! tvshops feelings från sidan den va bra
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv