ställ motor´n i OD vrid kammarna enligt bild (ta de lungt så inte ventilerna tar i kolvar)....
kolla så hålen strå rätt i bak kant....
sätt dit verktyget och fin justera & dra fatst kamdreven..
denna inställning jag åkte med på 50K sierran (funkade riktigt bra) även Mikael & Crille (skogenracing) åker med denna inställning...
Har nu laser skurit ut en begränsad upplaga av detta verktyg till försäljning... när jag fått ihop 10 st som vill köp detta så kommer det att skickas och kostar 400:- st ink frakt
kontaktas via mail hoggrund@live.se eller pm //E-Tech
630 whp på 1,25 bar M50B25 block 2,8 vev o kolvar med H-profil stakar och 8% flödes ökning på insug och 12% flödesökning på avgas dubbla insugs kammar (med denna inställning) HX55 och MS-sprut
Lite nyfiken bara om du kört detta verktyg på kanske 3 olika motorer och sedan mätt med indikator klocka och fått samma värde på alla 3? Kör du 0.5 på både insug och avgas eller?
E-Tech wrote:630 whp på 1,25 bar M50B25 block 2,8 vev o kolvar med H-profil stakar och 8% flödes ökning på insug och 12% flödesökning på avgas dubbla insugs kammar (med denna inställning) HX55 och MS-sprut
Inte för att jag har något med detta att göra då jag även kan komma ihåg fel men var det inte denna gång det var fel på motornords bänk så den visade för mycket? Ta inte detta som ett konstaterande utan ta det som en fråga.
E-Tech wrote:630 whp på 1,25 bar M50B25 block 2,8 vev o kolvar med H-profil stakar och 8% flödes ökning på insug och 12% flödesökning på avgas dubbla insugs kammar (med denna inställning) HX55 och MS-sprut
Inte för att jag har något med detta att göra då jag även kan komma ihåg fel men var det inte denna gång det var fel på motornords bänk så den visade för mycket? Ta inte detta som ett konstaterande utan ta det som en fråga.
Det var inte några fel på bänken! bilen bromsades om och gav då samma efekt //E-Tech