Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by erikjakan »

johankihl wrote:Idag kör jag min 1000whp vagn hem från jobbet :)

http://instagr.am/p/QnJRO6qOQo/


Klarar verkligen soppapumpen det? ;)
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Ronnie AVR »

johankihl wrote:Idag kör jag min 1000whp vagn hem från jobbet :)

http://instagr.am/p/QnJRO6qOQo/


Och du kör den även i 1000whp utförande och inte på nått fegisladd hoppas jag ;)
User avatar
Chrille D
Posts: 521
Joined: 11 Aug 2008, 19:27
Location: Söderhamn

Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Chrille D »

erikjakan wrote:~700whp i e30 är nog "lagom" efter ett tag. Tillräckligt med mos för att steka i princip allt på gata.

Allt annat resulterar i stora aggregat, mer lagg, mindre körbarhet.

Ska man bara slira på gatan så kan man ju leva med årets ketchup och slir jämt.

Vill man någesånär testa bana så är körbarhet 150ggr viktigare.

Satsa på en 6262a eller i den storleksordningen.

MVH Erik

6266 skulle förmodligen göra jobbet helbra. 6766 också.
1000 whp är dock jävligt fränt.
SVÅRT JÄVLA VAL!!!


Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson

BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Bmwandreas »

6766 med 750 whp i en e-30 är väldigt mycket på gatan! Och du kör 9 sec repor på strippen lätt om du kan spaka.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Chrille D
Posts: 521
Joined: 11 Aug 2008, 19:27
Location: Söderhamn

Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Chrille D »

Bmwandreas wrote:6766 med 750 whp i en e-30 är väldigt mycket på gatan! Och du kör 9 sec repor på strippen lätt om du kan spaka.

Kan väl inte vara några problem att justera ner en aning?
Eller är mindre turbo den rätta vägen att gå?
Finns 6466 som glidlagrad?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson

BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Bmwandreas »

Ja ner till 500 med 66 wg är inga problem. 64 bara bb.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Pimplaren »

1000whp röstar jag på, lagga till 6500 och slira till 8500rpm. :mrgreen:
Ingen tycker det är fränt med grepp..man vill ju se vilda slir på alla växlar??
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
M-pirre-M
Posts: 367
Joined: 14 Dec 2009, 01:14
Location: hållnäs,Tierp (5mil till gävle)

Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by M-pirre-M »

inte funderat på kompressor och turbo?:D
bmw is tha shit!
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
User avatar
Chrille D
Posts: 521
Joined: 11 Aug 2008, 19:27
Location: Söderhamn

Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Chrille D »

Pimplaren wrote:1000whp röstar jag på, lagga till 6500 och slira till 8500rpm. :mrgreen:
Ingen tycker det är fränt med grepp..man vill ju se vilda slir på alla växlar??

Hahaha. Håller med om allt utom lagget. :smile:

Angående kompressor och turbo så har tanken funnits men orkar inte ens tänka på det längre. Är tillräckligt att tänka på med enbart turbokonvertering. :)



Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson

BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by erikjakan »

Fråga Nisse hur kul det är med konstant slir.... Suger apballe när man ska gasa mot nåt med 315 svålar och 600 motorhästar som seglar ifrån en..

Långslira med 700whp i e30 är inga problem alls det heller med slitna 205or.. :)

/Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by flp »

Ja ska prova laborera med laddstyrningen till sommarn. Köra med hastighetssignal osv. Samt ha en ventil så man får fullt ladd direkt då man vill slira.

Någon som har erfarenhet av det?
Går det att åka fortare på gatan om man får till en bra kurva?

Med vänlig hälsning, Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by johankihl »

Jag ska också köra hastighetssensorer in i sprutet från både fram och bakhjul. I Vipec finns antispinn funktioner som borde vara lämpliga att använda. Max mos hela tiden efter fästet!

Körde just bilen till garaget från Stockholm city, snacka om att man blir uttittad när man vrålar runt i stan :-)

Ronnie AVR: Körde full effekt idag, det blev lite spår utanför skogskyrkogården/Sköndal :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Ronnie AVR »

Bra Johan dig kan man lita på ;)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Nisse Järnet »

Jag har kört med hastighetsstyrning av ladd flera år och det är kanon :)
Måste dock ha större wg nu..
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Chrille D
Posts: 521
Joined: 11 Aug 2008, 19:27
Location: Söderhamn

Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Chrille D »

Sätter man sensorerna i diffen bak och på typ abs-kransen fram?
Om detta inte är allt för komplicerat är det ju ett sätt att komma runt beslutsångesten vad gäller turboval. :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson

BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by Joachim »

Jag hade 640whp i min e30, det räcker fan långt. På en varm sommarsdag så bettar det från trean och upp. Och då är det faan inte många som hänger på!
Och när jag ville rita lita, så gick det fint på fyran:

http://www.youtube.com/watch?v=s713aiaDc_Y

:)
Så 6-700whp med brett register så blir du sjukt nöjd, jag lovar! :)
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?

Post by johankihl »

Kontrar med en rullande burnis på trean med 750whp

https://www.youtube.com/watch?v=btfW3Qr ... ata_player
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Post Reply