Klarar verkligen soppapumpen det?
Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Klarar verkligen soppapumpen det?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Och du kör den även i 1000whp utförande och inte på nått fegisladd hoppas jag
Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
erikjakan wrote:~700whp i e30 är nog "lagom" efter ett tag. Tillräckligt med mos för att steka i princip allt på gata.
Allt annat resulterar i stora aggregat, mer lagg, mindre körbarhet.
Ska man bara slira på gatan så kan man ju leva med årets ketchup och slir jämt.
Vill man någesånär testa bana så är körbarhet 150ggr viktigare.
Satsa på en 6262a eller i den storleksordningen.
MVH Erik
6266 skulle förmodligen göra jobbet helbra. 6766 också.
1000 whp är dock jävligt fränt.
SVÅRT JÄVLA VAL!!!
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
6766 med 750 whp i en e-30 är väldigt mycket på gatan! Och du kör 9 sec repor på strippen lätt om du kan spaka.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Bmwandreas wrote:6766 med 750 whp i en e-30 är väldigt mycket på gatan! Och du kör 9 sec repor på strippen lätt om du kan spaka.
Kan väl inte vara några problem att justera ner en aning?
Eller är mindre turbo den rätta vägen att gå?
Finns 6466 som glidlagrad?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Ja ner till 500 med 66 wg är inga problem. 64 bara bb.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
1000whp röstar jag på, lagga till 6500 och slira till 8500rpm.
Ingen tycker det är fränt med grepp..man vill ju se vilda slir på alla växlar??
Ingen tycker det är fränt med grepp..man vill ju se vilda slir på alla växlar??
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
inte funderat på kompressor och turbo?:D
bmw is tha shit!
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Pimplaren wrote:1000whp röstar jag på, lagga till 6500 och slira till 8500rpm.
Ingen tycker det är fränt med grepp..man vill ju se vilda slir på alla växlar??
Hahaha. Håller med om allt utom lagget.
Angående kompressor och turbo så har tanken funnits men orkar inte ens tänka på det längre. Är tillräckligt att tänka på med enbart turbokonvertering.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Fråga Nisse hur kul det är med konstant slir.... Suger apballe när man ska gasa mot nåt med 315 svålar och 600 motorhästar som seglar ifrån en..
Långslira med 700whp i e30 är inga problem alls det heller med slitna 205or..
/Erik
Långslira med 700whp i e30 är inga problem alls det heller med slitna 205or..
/Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Ja ska prova laborera med laddstyrningen till sommarn. Köra med hastighetssignal osv. Samt ha en ventil så man får fullt ladd direkt då man vill slira.
Någon som har erfarenhet av det?
Går det att åka fortare på gatan om man får till en bra kurva?
Med vänlig hälsning, Micke
Någon som har erfarenhet av det?
Går det att åka fortare på gatan om man får till en bra kurva?
Med vänlig hälsning, Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Jag ska också köra hastighetssensorer in i sprutet från både fram och bakhjul. I Vipec finns antispinn funktioner som borde vara lämpliga att använda. Max mos hela tiden efter fästet!
Körde just bilen till garaget från Stockholm city, snacka om att man blir uttittad när man vrålar runt i stan
Ronnie AVR: Körde full effekt idag, det blev lite spår utanför skogskyrkogården/Sköndal
Körde just bilen till garaget från Stockholm city, snacka om att man blir uttittad när man vrålar runt i stan
Ronnie AVR: Körde full effekt idag, det blev lite spår utanför skogskyrkogården/Sköndal
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Bra Johan dig kan man lita på
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Jag har kört med hastighetsstyrning av ladd flera år och det är kanon
Måste dock ha större wg nu..
Måste dock ha större wg nu..
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Sätter man sensorerna i diffen bak och på typ abs-kransen fram?
Om detta inte är allt för komplicerat är det ju ett sätt att komma runt beslutsångesten vad gäller turboval.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Om detta inte är allt för komplicerat är det ju ett sätt att komma runt beslutsångesten vad gäller turboval.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Jag hade 640whp i min e30, det räcker fan långt. På en varm sommarsdag så bettar det från trean och upp. Och då är det faan inte många som hänger på!
Och när jag ville rita lita, så gick det fint på fyran:
http://www.youtube.com/watch?v=s713aiaDc_Y
Så 6-700whp med brett register så blir du sjukt nöjd, jag lovar!
Och när jag ville rita lita, så gick det fint på fyran:
http://www.youtube.com/watch?v=s713aiaDc_Y
Så 6-700whp med brett register så blir du sjukt nöjd, jag lovar!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Kontrar med en rullande burnis på trean med 750whp
https://www.youtube.com/watch?v=btfW3Qr ... ata_player
https://www.youtube.com/watch?v=btfW3Qr ... ata_player
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar