Samsung galaxy s3...

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

pizza

Re: Samsung galaxy s3...

Post by pizza »

Mikael S wrote:Köpa en iPhone är som att köpa en ny BMW, inte bäst men känns jävlig gedigen med bra kvalite. Köpa en Samsung är mer som att köpa lyxigaste Kian. Säkert skitbra på alla sätt och vis men fortfarande en Kia...

Ord upp...
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
VivalaDee

Post by VivalaDee »

De flesta har väl i stort sett samma typer av abonnemang för typ lika pengar. Har haft Iphone 3,4,4s och nu 5an privat och är sjukt nöjd med dessa, lirar ju dessutom fint med datorerna hemma. På jobbet byter de märke i tid och otid vilket är drygt som fan. Det är väl en smaksak och vad man lärt känna ordenligt typ som när det va Ericsson eller Nokia som regerade.
Får en S3 på jobbet nu och får väl återkomma med min åsikt men är rätt säker på att Iphone äger för mig då jag haft det länge nu.
Allx

Post by Allx »

Mikael S wrote:Köpa en iPhone är som att köpa en ny BMW, inte bäst men känns jävlig gedigen med bra kvalite. Köpa en Samsung är mer som att köpa lyxigaste Kian. Säkert skitbra på alla sätt och vis men fortfarande en Kia...

Det enda som är amerikanskt med Iphone är designen.. Typ. Så jag förstår att du tycker den känns gedigen med bra kvalle. Bara koreanska delar :)
Allx

Post by Allx »

Jag har en S3 med ParanoidAndroid JellyBean programvara och en custom kernel. Mycket godis inlagt där man kan klocka både processor och grafikchip. Finns mycket att leka med när det gäller Android och speciellt S3. Grym telefon!
pizza

Post by pizza »

Allx wrote:Jag har en S3 med ParanoidAndroid JellyBean programvara och en custom kernel. Mycket godis inlagt där man kan klocka både processor och grafikchip. Finns mycket att leka med när det gäller Android och speciellt S3. Grym telefon!

Börjar VERKLIGEN fundera på va man använder sin telefon till när man måste krana på trycket i processor å grafikkort...
Alltså vad kan man göra med den? Jag vill fan veta för jag fattar ingenting....
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Allx

Post by Allx »

Haha jadu. Det är fränt samtidigt som telen blir snuskigt snabb. Laggar 0% och den tvekar aldrig vid minsta knapptryckning.
Daniel86

Post by Daniel86 »

pizza wrote:
Allx wrote:Jag har en S3 med ParanoidAndroid JellyBean programvara och en custom kernel. Mycket godis inlagt där man kan klocka både processor och grafikchip. Finns mycket att leka med när det gäller Android och speciellt S3. Grym telefon!

Börjar VERKLIGEN fundera på va man använder sin telefon till när man måste krana på trycket i processor å grafikkort...
Alltså vad kan man göra med den? Jag vill fan veta för jag fattar ingenting....

Jag gör tvärtom, undervoltar och underklockar min (dock inte s3) för att få bättre batteritid och för att all prestanda inte behövs om man inte kör en bloatad originalrom.

Det roliga med android är att man kan få allt precis som jag vill, xda forumet är enormt stort och finns massor med olika romar och kernels så man kan modda sin lur med.

Jag är väldigt teknikintresserad och gillar inte alls apples sätt att sälja produkter, att dem bestämmer hur man ska använda produkten är helt uppåt väggarna.
Bara deras sync med itunes gör ju att man börjar gråta lite.

Men jag håller med till 110% om att det är en jäkligt bra lur, och håller en nästan oslagbar byggkvalitet.
Daniel Carlsson

Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Brox

Post by Brox »

många som verkar ha ångest över sina plast köp :wink:

Smaken är som baken... tror 99% utav alla mobilspekulanter aldrig ens vill höra ord som boota, kernel, klocka, rom, blåsa om... bara för att ni vill det så är det ingen självklarhet...

Det låter ungefär likadant med de som säger att bosch orginal styrsystem är skit och Vems är kung...

Vissa söker enkelhet medan andra söker möjligheterna att labba så mycket som möjligt.

Har själv lagt en order på 5an då jag vet att den mobilen går att sälja vidare utan någon större förlust och det har jag aldrig nånsin kunnat göra med en mobil innan...
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Bullen!

Post by Bullen! »

jag är så in i bombens såld på Icloud och lite andra funktioner i IOS så jag kan bara inte välja nåt annat. kalenderdelningen som ögonblickligen delas med de man vill på alla enheter osv är bara den anledning nog att köpa en iphone för mig. likaså bildström, delad bildström och säkerhetskopieringen till Icloud. Appar osv finns nästan alltid både till ios och android. men det tenderar att apptillverkare lägger mer krut på IOS appen för att det finns fler på den marknaden. framförallt på surfplattorna. men det förstår jag. klart man vill sälja sin produkt där det finns flest köpare. för ipad dominerar stort bland plattorna idag.

jag skulle dock vilja ha 4,8" skärm som S3. jag skulle vilja ha att man låser upp iphonen med att dra ett möster istället för kod. jag skulle vilja att iphone direkt sökte upp vilken som ringer till en visa Hitta.se så som s3an gör om man inte har kontakten inlaggd. och det finns säkert nåt mer som jag skulle tycka va bra att ha i iphonen.

men med mitt användande så får det bli iphone.
Bullen!

Post by Bullen! »

Brox wrote:Har själv lagt en order på 5an då jag vet att den mobilen går att sälja vidare utan någon större förlust och det har jag aldrig nånsin kunnat göra med en mobil innan...

jag sålde min 4s för 4270:- på tradera för 3 veckor sen. så det är billigt att ha iphone om man bara har den i ett år.
Mikael S

Post by Mikael S »

Persson- wrote:.. Du erkände precis att kia var bättre än BMW. knepigt;)
rent designmässigt håller jag med att samsung inte känns gedigna.. men iphones "skal" är ju ett skämt. Telefonen är för "tung" och ömtålig för att tappa!

Allx wrote:Det enda som är amerikanskt med Iphone är designen.. Typ. Så jag förstår att du tycker den känns gedigen med bra kvalle. Bara koreanska delar :)

Ni förstod inte alls vad jag skrev alltså..
Bödvar

Post by Bödvar »

Jag ringer från min telefon, vad gör ni egentligen? :roll:

jag har en iphone 4 med sprucket glas sedan ett år tillbaka, och för varje dag den startar och jag kan ringa från den så får jag mer och mer förtroende för den!

Har facebook kopplat till den också ja, det är nästan ett måste i vår fantastiska värld :)

Skulle valt en 5:a alla dagar i veckan :) Just för att 4an tjänat mig såpass väl
Mattias Johansson
Gamleby
X73-9258703

Bmw E28 M535 Turbo. S38 på G.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Bullen! wrote:
Brox wrote:Har själv lagt en order på 5an då jag vet att den mobilen går att sälja vidare utan någon större förlust och det har jag aldrig nånsin kunnat göra med en mobil innan...

jag sålde min 4s för 4270:- på tradera för 3 veckor sen. så det är billigt att ha iphone om man bara har den i ett år.

jo fast 4270kr är drömpriser för en 4s. Det måste varit en riktig idiot som köpte den.

hälften minus lite till, så börjar man närma sig verkligeheten.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Bullen!

Post by Bullen! »

Det går troll i priserna. Men de säljs för de pengarna hela tiden. Jag sålde en 3 år gammal 3gs samma vecka. låst till tre, sprucken baksida och inga tillbehör alls, inte ens laddare, 1130:-

Ipad 2 kostar 500:- mer ny än att köpa den begagnad på blocket. 3000:- på elgqiganten och liknande kedjor, 2500:- på tradera å blocket å jag ringer och försöker pruta alternativt bjuda på auktionerna men de säljs fan till överpriser hela tiden.
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Du målar upp en bild framför mig....att bara retards har med Äppelprodukter o göra :mrgreen:
Vi beefar på jobbet var dag om Samsung/Apple, vi är 4st med Samsung s2/3 :mot en Iphone-kille....

Men men..iphonen är rätt snygg om inte annat!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
krajm

Post by krajm »

beställde en 5:a idag.. Har samma abb som tidigare nöjd med de och har planerat att ha kvar det.. band mig på ett år till vilket inte gör någon som helst skillnad för mig.. INGEN ökad månadskostnad! får betala 4640:- för en 32gb iphone 5...

inte spec dyrt om man nu får 3000-3500 för sin 4s..
Post Reply