Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Jocke
Posts: 127 Joined: 24 Mar 2006, 11:05
Location: Västerås
Post
by Jocke » 12 Dec 2006, 15:45
Kul att se, hoppas allt fungerar som det ska för dig!
Fränt bygge helt klart!
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 13 Dec 2006, 06:18
skicka prospark sprutet i tunnan,dom e dryga som fan
Mvh Nicke Blom
Fanzy
Posts: 278 Joined: 29 Nov 2005, 14:04
Location: Lycksele
Post
by Fanzy » 13 Dec 2006, 07:14
Riktigt snyggt bygge!
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 13 Dec 2006, 13:32
Nicke Blom wrote: skicka prospark sprutet i tunnan,dom e dryga som fan
Har kört prospark i 4år och det har funkat väldigt bra. Det är det som ja hållits mest med. Tycker det funkar. Just nu kör ja 1000cc spridare på orginal M50 å det går riktigt fint. Både på tomgång å stadskörning. Så det får nog hänga med så länge det funkar.
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 15 Dec 2006, 05:42
Last edited by
Söderling on 22 Dec 2006, 15:31, edited 1 time in total.
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 15 Dec 2006, 06:58
Riktigt fränt bygge du har!
Jag vet att det går att borra från 84 till 86mm. Men finns det tillräckligt med gods i väggarna för att mosa på laddtryck sen utan att det spricker?
Har nämligen samma planer på att borra ett annars kasserat M42 block till 86mm och stoppa i M3 E36 kolvar. Givetvis vore det kul med en snurra på det sen...
Någon som har erfarenhet av att borra så mycket sedan tidigare??
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 15 Dec 2006, 15:01
Ja går gör det ju. Sen hur bra det håller vet ja inte. Finns säker många som testat som borde veta. Om inte så kommer man att märka det själv
Ja hoppas det håller för 450-500hk iaf. Tänkte åka med ca 1.5 bar i ladd, minst.
Last edited by
Söderling on 15 Dec 2006, 20:46, edited 1 time in total.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 15 Dec 2006, 16:01
Laddar du 1.5 bar och allt stämmer lär du ju ha över 500hk?!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 16 Dec 2006, 20:11
Nisse Järnet wrote: Laddar du 1.5 bar och allt stämmer lär du ju ha över 500hk?!
Ja det skulle ju inte va fel med så pass med effekt. Men man ska ju klara av å köra det oxå
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 16 Dec 2006, 21:13
Det är ingen fara att köra med 500hk i relativ tung stadig bil.. en en lätt bmw e30 kan det vara spännande
kör en 525a turbo dagligen med ca 500hk...men lite drifting kan det ju bli
Mvh Nicke Blom
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 16 Dec 2006, 21:32
Nicke Blom wrote: Det är ingen fara att köra med 500hk i relativ tung stadig bil.. en en lätt bmw e30 kan det vara spännande
kör en 525a turbo dagligen med ca 500hk...men lite drifting kan det ju bli
Vad brukar E30 väga? Min volvo vägde 1250kg på bilprovningen.
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 17 Dec 2006, 00:44
en e30 väger väl ca 1300
då är ju din lättare
//Rickard Wersch
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 17 Dec 2006, 01:24
Overcharged wrote: en e30 väger väl ca 1300
då är ju din lättare
1300?
min 320 vägde 1120, helt standard när jag vägde den i somras! står 1140 tjänstevikt!
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 17 Dec 2006, 01:41
ojj är det så lite
det var inte mkt...
//Rickard Wersch
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 17 Dec 2006, 01:50
Overcharged wrote: ojj är det så lite
det var inte mkt...
Fan, då är ju min på tok för tung. Men men, det är ju en volvo
Får se i sommar va den räcker till. Annars får man börja lätta.
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 19 Dec 2006, 21:44
Ja fick göra en aluminium plåt ovanför intercoolern då orginal inte fick plats längre. Vart riktigt stadigt med kylaren å intrecoolern skruvad i den.
Har börjat montera bromsaran nu ikväll. Tog orginalskivor å svarava ner som nav till dom andra bromsskivorna.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 19 Dec 2006, 23:51
Har för mig min 325a (4d, taklucka, inge servo eller elhissar eller nåt sånt junk) vägde 1150 utan mig i, utan stereogrejerna och med 10L i tanken
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.