Svårt att bestämma mig= M5 E39 eller M5 E60....
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Jonas_Linder
Svårt att bestämma mig= M5 E39 eller M5 E60....
Har inte så mycket erfarenhet av att äga någon av dessa bilar, så är det någon som kan hjälpa mig med info om fördelar respektive nackdelar mellan dessa bilar så får ni gärna skriva här.
Vill veta om det är vissa miltal man bör undvika på E60 M5? Har hört att kopplingen säger upp sig vid 8-10000 Mil och den smällen vill man ju inte ta direkt man har köpt den osv.... Sen typ vad bromsarna kostar att byta ut om man inte vill köpa BMW orginal....
Sen gärna lite "riktiga" bränsle förbruknings siffror på respektive.
Tycker det känns som att M5 E39 börjar bli väldigt prisvärda, samtidigt som det kliar mer i fingrarna när man ser en M5 E60.
Vill veta om det är vissa miltal man bör undvika på E60 M5? Har hört att kopplingen säger upp sig vid 8-10000 Mil och den smällen vill man ju inte ta direkt man har köpt den osv.... Sen typ vad bromsarna kostar att byta ut om man inte vill köpa BMW orginal....
Sen gärna lite "riktiga" bränsle förbruknings siffror på respektive.
Tycker det känns som att M5 E39 börjar bli väldigt prisvärda, samtidigt som det kliar mer i fingrarna när man ser en M5 E60.
Re: Svårt att bestämma mig= M5 E39 eller M5 E60....
e60m5 var billigare på mig än e39m5, helförsäkring och trygghansa!
1500:- i skillnad per månad, 3500 på e39an haha
e39an har haft lite vanos strul och kass koppling
Finns nog någon som kan fylla på med mer info!
1500:- i skillnad per månad, 3500 på e39an haha
e39an har haft lite vanos strul och kass koppling
Finns nog någon som kan fylla på med mer info!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
har haft vänner som haft båda, så har både åkt o kört en hel del.
har du ett fint ex av båda så är det nog ganska samma kostnader i underhåll. dock är kopplingen i e39an klen från att den va ny, så ska du leka mycket och vålda i växlar så kommer den slira förr eller senare.
Ang bränsle så är min erfarenhet att e60 är törstigare. ligga runt litern med e60 är extremt svårt, man ligger snarare runt 1,7 vid normalkörning med lite gas. medans e39an faktiskt går att köra runt litern om man är lugn.
Dock är e60 m5 svårslaget på motorvägen
har du ett fint ex av båda så är det nog ganska samma kostnader i underhåll. dock är kopplingen i e39an klen från att den va ny, så ska du leka mycket och vålda i växlar så kommer den slira förr eller senare.
Ang bränsle så är min erfarenhet att e60 är törstigare. ligga runt litern med e60 är extremt svårt, man ligger snarare runt 1,7 vid normalkörning med lite gas. medans e39an faktiskt går att köra runt litern om man är lugn.
Dock är e60 m5 svårslaget på motorvägen
E60 alla dagar! Om man inte bryr sig om soppaförbrukningen!
E39 känns mer som en flintabil
E39 känns mer som en flintabil
En öl förkortar livet med 2 minuter
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
Jag har haft en M5 e39 i sommar och kompisen har haft en m5 e60.
Så har lagt av bra många 100mil både som förare och passagerar i båda bilarn. E60 är ju bättre på iprincip allt, men kan endock inte säga att jag gillar den mer på nått sätt..
Bränsleförbrukning är ju inte direkt låga i en M5 e39 (snitta 1.42 under mina 1500mil i sommar) men e60 ligger nog minst 3-5dl högre vid samma körning alltså brutal förbrukning!
Vet inte om jag tillförde så mycket inför valet men lycka till
Så har lagt av bra många 100mil både som förare och passagerar i båda bilarn. E60 är ju bättre på iprincip allt, men kan endock inte säga att jag gillar den mer på nått sätt..
Bränsleförbrukning är ju inte direkt låga i en M5 e39 (snitta 1.42 under mina 1500mil i sommar) men e60 ligger nog minst 3-5dl högre vid samma körning alltså brutal förbrukning!
Vet inte om jag tillförde så mycket inför valet men lycka till
- EAndersson
Dem är ju långt ifrån samma prisklass, men om det spelar mindre roll så hade jag efter ha ägt en E39M5 och endast hört E60M5 alla dagar i veckan valt en E60M5 och trotsat vetskapen om soppaförbrukningen som lär ruinera en ... (i och för sig så är även V8:an väldigt törstig)
Min -01:a hade på OBC'n uppmätt om jag minns rätt ca 1.6l/mil med en snitthastighet på 35km/h (Mest stadstrafik, och klart lite bus) Och under litern kom jag aldrig, oavsett; medvind, hemlängtan, nerförsbacke, landsvägskörning i 90 eller vad som nu kan påstås påverka soppaförbrukningen på dessa vidunder ...
Barnsjukdomar får man räkna med, och att det kostar, på bägge modeller, dock har du tur hittar du en där tidigare ägare botat flertalet av dem
Om du vill kan jag spalta upp en hel hög med dem ifrån E39:an, men jag tror du har koll på de flesta ...
Hoppas det tillförde något i ditt val att välja en E60M5
Min -01:a hade på OBC'n uppmätt om jag minns rätt ca 1.6l/mil med en snitthastighet på 35km/h (Mest stadstrafik, och klart lite bus) Och under litern kom jag aldrig, oavsett; medvind, hemlängtan, nerförsbacke, landsvägskörning i 90 eller vad som nu kan påstås påverka soppaförbrukningen på dessa vidunder ...
Barnsjukdomar får man räkna med, och att det kostar, på bägge modeller, dock har du tur hittar du en där tidigare ägare botat flertalet av dem
Om du vill kan jag spalta upp en hel hög med dem ifrån E39:an, men jag tror du har koll på de flesta ...
Hoppas det tillförde något i ditt val att välja en E60M5
http://www.m5portal.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pendlade till jobbet i min M5:a E39 -01 , 0.96l/milen åkte jag på då.
10min för att ta mig ut ur stan, sen 100väg hela vägen. Kör oftast lagligt...
Men busar man lite så är det dubbla inga problem.
10min för att ta mig ut ur stan, sen 100väg hela vägen. Kör oftast lagligt...
Men busar man lite så är det dubbla inga problem.
Mattias Johansson
Gamleby
X73-9258703
Bmw E28 M535 Turbo. S38 på G.
Gamleby
X73-9258703
Bmw E28 M535 Turbo. S38 på G.
För å va dryg:
Alpina B5S? Den smiskar M5 E60 å är billigare att äga...
Är M6 för liten? Annars är ju den också bra mkt råare än M5an
Alpina B5S? Den smiskar M5 E60 å är billigare att äga...
Är M6 för liten? Annars är ju den också bra mkt råare än M5an
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Gillar verkligen b5s.. Alpina gör alltid fina bilar, dessutom ska den väl dra ½ liter milen mindre.
Skönt att slippa m5ans växellåda också.
Är dem verkligen billigare å äga?, ja forska lite i det där för ett tag sen men kom bara fram till en massa trådar på autopower som sa att dem kostade multum och äga.?
Skönt att slippa m5ans växellåda också.
Är dem verkligen billigare å äga?, ja forska lite i det där för ett tag sen men kom bara fram till en massa trådar på autopower som sa att dem kostade multum och äga.?
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Jo, definitionsfråga, försäkring är billigare, förbrukning lägre men kostar mer i inköp.
Båda är ju sorgligt dyra om nått går sönder.....
Båda är ju sorgligt dyra om nått går sönder.....
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Sv: Svårt att bestämma mig= M5 E39 eller M5 E60....
Vi har en vit e60 m5 på väg in på jobbet sen har ena säljare en som han fundra på att sälja men kommer inte läggas ut på blocket.
E60 M5 är en underbar bil enligt mig och en bra bil.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
E60 M5 är en underbar bil enligt mig och en bra bil.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
- Jonas_Linder
Tack för alla tips och råd =)
Har ju 2 barn som ska åka med i bilen så en M6 är inte aktuellt i dags läget. E60 är ju större än E39 i skuffen så det lutar åt en M5 E60 just nu. Vet ju att dom finns i kombi utförande men då går ju pris lappen upp en del också. Men ni får gärna hålla koll om ni känner någon som ska avyttra en M5 E60. Ska kolla lite på Alpinan också.
Har ju 2 barn som ska åka med i bilen så en M6 är inte aktuellt i dags läget. E60 är ju större än E39 i skuffen så det lutar åt en M5 E60 just nu. Vet ju att dom finns i kombi utförande men då går ju pris lappen upp en del också. Men ni får gärna hålla koll om ni känner någon som ska avyttra en M5 E60. Ska kolla lite på Alpinan också.
http://www.blocket.se/sodermanland/BMW_ ... m?ca=5&w=3
annars en m5 e39a + kompressor ;)
e39 =standard manuell, e60= elektronik..
annars en m5 e39a + kompressor ;)
e39 =standard manuell, e60= elektronik..
bmw is tha shit!
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Du får köpa min Opel sedan då
Alla behöver ju en Ford eller Opel offeranod på gården
Alla behöver ju en Ford eller Opel offeranod på gården
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150