När effekten kommer i min e30 turbo så känns de som att de kuggar över/slirar i dreven och hela bilen skakar till. Måste vara något i lådan för har tagit isär diffen och inte sett nå konstigt förutom lite nötta lameller, men det kan inte vara boven i dramat?
Aldrig varit isär men en låda, så vad tror ni det kan vara?
Kuggar över i lådan?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kuggar över i lådan?
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Re: Kuggar över i lådan?
Resgard wrote:När effekten kommer i min e30 turbo så känns de som att de kuggar över/slirar i dreven och hela bilen skakar till. Måste vara något i lådan för har tagit isär diffen och inte sett nå konstigt förutom lite nötta lameller, men det kan inte vara boven i dramat?
Aldrig varit isär men en låda, så vad tror ni det kan vara?
de är inte stödlager som håller på o ge upp? ev hardy? motorfästen osv? hade nog börjat i den änden.
jag vet inte men någonting säger mig att om den sk "kuggat" över i lådan när vridet är som högst så hade du rensat hela hjulet.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Stödlager å hardy ser bra ut. Har inte gått över fästena. Om de nu är kopplingen, hur kan de isf bli sånna vibrationer i hela bilen?
Sen har jag för mig att det är från 3ans vxl och upp det uppstår
Sen har jag för mig att det är från 3ans vxl och upp det uppstår
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Har du sinter lamell så är det troligtvis den, smäller typ när den slirar..
Är nog större risk att den slirar på kopplingen än dreven i lådan
Är nog bara att ta ner lådan och kolla hur det ser ut
Är nog bara att ta ner lådan och kolla hur det ser ut
V8
Det är orginalbakvagn. kör med 765 och 4 puck. Får riva ner och kolla hur de ser ut. Hade ingen aning att det vibrerar om en sinter lamell slirar :/
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Precis samma sak hände mig i fredags, packboxen till ingående axeln på lådan gick åt skogen, kom olja på kopplings lamellerna och sen skulle ja riva lite på 4an och kopplingen slira o brände sönder.
På vägen hem på e18 tryckte ja på lite och upplevde samma sak.... Ner me låda o kolla bara!
På vägen hem på e18 tryckte ja på lite och upplevde samma sak.... Ner me låda o kolla bara!
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118