Polaren vill ha ett med lite högre varvstopp
vettifan vilket man ska ha då det fins 1000tals olika
Chip till m20b25 sugis
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Chip till m20b25 sugis
pm om det är nått
Re: Chip till m20b25 sugis
Finns inte allt för många olika sätt att göra ett chip till en M20B25 bortsätt från bra eller dåliga sett så såklart
Det man kan göra olika är tex att vässa tändningen olika mycket. Tex brukar jag vässa på lite extra på de program jag gör till folk som säger att dem enbart kommer köra på 98/99 oktan så finns lite mer att hämta där. Varvstopp kan man lägga där kunden vill ha det. Vanligtvis brukar folk vilja ha det på 7ooo rpm och man ska väl passa sig att ha det högre än så om man inte gjort hårdavarumässiga förändringar som gör att motorn klarar av högre varvtal såklart...
Jag har iaf programmerat massvis med M20B25 motorer genom tiderna så kan ordna er ett bra program där allt är rätt utfört. Bara skicka mig PM för mer info kring det.
Mvh//
A.Fekzen
Det man kan göra olika är tex att vässa tändningen olika mycket. Tex brukar jag vässa på lite extra på de program jag gör till folk som säger att dem enbart kommer köra på 98/99 oktan så finns lite mer att hämta där. Varvstopp kan man lägga där kunden vill ha det. Vanligtvis brukar folk vilja ha det på 7ooo rpm och man ska väl passa sig att ha det högre än så om man inte gjort hårdavarumässiga förändringar som gör att motorn klarar av högre varvtal såklart...
Jag har iaf programmerat massvis med M20B25 motorer genom tiderna så kan ordna er ett bra program där allt är rätt utfört. Bara skicka mig PM för mer info kring det.
Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Re: Chip till m20b25 sugis
Jag har ett Chip till m20b25. Höjd tändning vid över 2800varv till 4 grader och under det så är det 3 grader, höjt varvstopp till 7000 och lite mer bränsle vid full last.
Daniel Holst
073-4220960
TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34
073-4220960
TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34