Bjorn c wrote:...............Just honom jag talade om, Per Harildstad.......................
................................jag har läst hans tråd men bara kommit till sidan 70 typ av över 100 sidor
Var hittar man den tråden ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bjorn c wrote:...............Just honom jag talade om, Per Harildstad.......................
................................jag har läst hans tråd men bara kommit till sidan 70 typ av över 100 sidor
ButterflyRacing wrote:Bjorn c wrote:...............Just honom jag talade om, Per Harildstad.......................
Var hittar man den tråden ?
Dajb wrote:man ska nog vara jävulskt kunnig och jävulskt drivande för att göra ett sådant bygge, blir lätt att det spårar en smula för mycket, drar ut på tiden och aldrig färdigställs
mitt tips är att börja lugnt, kapa bara det som behövs kapas, släng in en 6p bur och komplettera den lite
så har jag gjort, och det har spårat tillräckligt som det är, och fast en själv lägger ca 13.000kr/månad på bilen, så drygar det som fan att färdigställa ett sådant projekt, vill då inte ens tänka mig hur länge det skulle ta om man ska ta och kapa ur hela botten på bilen och bygga upp allt från grunden istort sätt, all huvudverk med inpassning etc
Lycka till, tror det kommer bli sjukt coolt, och vore synd att se ännu ett projekt säljas av pga tidsbrist
Mvh
Hur mycket skiljer den från V8:n? Nån har påståt att den skiljer bara 2 bultar.Bjorn c wrote: svepet från tipptroniklådan å de är inte samma bultmönster som till v8an som en del påstår
mvh björn
varenda bulthål misstämmer med ungefär 1-5 cm åt olika håll och även dom dubbla startmotor utbucktningarna i lådan är totalt fel på båda sidorna så jag vet inte riktigt varför folk skriver att dom passar men jag förmodar att man inte kollat merherrakani wrote:Hur mycket skiljer den från V8:n? Nån har påståt att den skiljer bara 2 bultar.Bjorn c wrote: svepet från tipptroniklådan å de är inte samma bultmönster som till v8an som en del påstår
mvh björn
tackar tackar jo jag hoppas de kommer bli en rolig sommarbil som man får spöa liteMJonsson wrote:Låter som ett riktigt grymt projekt! Hoppas det blir klart så man får se hur den går i framtiden!
Apropå trösklar så kan du köpa det på autoexperten. Tror även mekonomen med flera har.
de är en gammal Payloader av årsmodel gammal jag har försökt googla om traktorn men finns absolut ingen info att tillgåJ.Gullberg wrote:Vad fan är dedär för traktor? Har aldig sett nån sån. Ser ju ut som nån typ av baklastare.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2