christian l wrote:Sån kanske man ska ha... Nån som vet nått om dom??
Vore ju kul med en bmw som är godkänd på turbo
Det är en bra bil!
Vad vill du veta?
Jag har ägt en sådan!
Okej, där ser man... Ja har kollat upp en del grejer som effekt och prestanda osv... Va ja undrar är väl vart ja hittar en för det första Sen vad man ska kolla upp på dom... Byte av spridare och höjt laddtryck+mappning så verkar ju 450hk va lätt att uppnå, men är den rolig att köra, eller bara tung och klumpig?
Jag har en,dessutom till salu ,den är ommappad o större spridare,ligger på runt 450hk,går riktigt bra,dessutom renoverad topp dvs ny kam vippor m.m. du kan se mer här. http://www.autopower.se/powerborsen/bmw.asp?id=66688
Okej, där ser man... Ja har kollat upp en del grejer som effekt och prestanda osv... Va ja undrar är väl vart ja hittar en för det första Sen vad man ska kolla upp på dom... Byte av spridare och höjt laddtryck+mappning så verkar ju 450hk va lätt att uppnå, men är den rolig att köra, eller bara tung och klumpig?
tjenare så du går i bmw turbo tankar igen ? jag tycker inte e34 är tung och klumpig men då har jag ju aldrig åkt e30 ! hade inte kopplingen vart trasig så kunde du ju kommit förbi och åkt en sväng och sett ,, mvh robban[/img]
kolla med alpina klubben, där finns myyckkket info att hämta..
sedan kan du entusiastförsäkra en alpina oxo, tror dock att man ska vara medlem i klubben etc... hur som helst så går en elfösäkring på typ 1500:- om året, iof så får man väl bara köra 500 mil om året, men du tänker väl inte köra mer än så ...
xelerator wrote:kolla med alpina klubben, där finns myyckkket info att hämta..
sedan kan du entusiastförsäkra en alpina oxo, tror dock att man ska vara medlem i klubben etc... hur som helst så går en elfösäkring på typ 1500:- om året, iof så får man väl bara köra 500 mil om året, men du tänker väl inte köra mer än så ...
om inte jag hört helt fel så har de höjg milen till 1000mil/år?
sidenmark wrote:Okej, där ser man... Ja har kollat upp en del grejer som effekt och prestanda osv... Va ja undrar är väl vart ja hittar en för det första Sen vad man ska kolla upp på dom... Byte av spridare och höjt laddtryck+mappning så verkar ju 450hk va lätt att uppnå, men är den rolig att köra, eller bara tung och klumpig?
tjenare så du går i bmw turbo tankar igen ? jag tycker inte e34 är tung och klumpig men då har jag ju aldrig åkt e30 ! hade inte kopplingen vart trasig så kunde du ju kommit förbi och åkt en sväng och sett ,, mvh robban[/img]
Javisst, bmw är skoj Hade ju INTE vart fel o få åka med! Såg ju dig i sommras några gånger Går ju ruggigt fint- det grymmaste rejset här i örebro på många år va ju mellan dig och en viss supra. Fixa lack på din bara så är den ju alla tiders
Petri. wrote:Jag har en,dessutom till salu ,den är ommappad o större spridare,ligger på runt 450hk,går riktigt bra,dessutom renoverad topp dvs ny kam vippor m.m. du kan se mer här. http://www.autopower.se/powerborsen/bmw.asp?id=66688
/Petri
Har sett den där, ser ju riktigt bra ut! Störde mig väl lite på miltalet ioförsig, men den har ju några år på nacken... Har du haft den länge eller?
Miltalet får man nog räkna med,har ju 15 år på nacken,har haft den sen sommarn 05,kört ca 150mil med den,alltid lika kul och köra den och e34 är faktiskt rolig o lättkörd med lite effekt men har tyvärr inte tid för den,står mest i garaget,känns mer rätt och sälja den då jag inte har tid för den.
Petri. wrote:Miltalet får man nog räkna med,har ju 15 år på nacken,har haft den sen sommarn 05,kört ca 150mil med den,alltid lika kul och köra den och e34 är faktiskt rolig o lättkörd med lite effekt men har tyvärr inte tid för den,står mest i garaget,känns mer rätt och sälja den då jag inte har tid för den.
/Petri
Okej, va ju mycket dyra grejer bytt på den också... Vart finns det rost på den då? Funkar allt?
Enda som inte funkar är väl att kupefläkten bara går på full fart,brukar va vanligt på e34,rost finns i princip inte,har fyllt i lite stenskott med lackstift,är det enda.