Hjälp: spacers
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hjälp: spacers
Har köpt mig en volvo 945a 97a(ET 43) som ja skulle villja få på minna Rial Daytona Race 19" Split och ja tror att de va 16 i ET.
då ja inte har en anning om vad man ska köpa så tänkte ja vända mig till er för nå bra svar. nån kanske har nå spacers liggandes hemma till och med.
då ja inte har en anning om vad man ska köpa så tänkte ja vända mig till er för nå bra svar. nån kanske har nå spacers liggandes hemma till och med.
Re: Hjälp: spacers
Använder du spacers får du ännu mindre ET. Svarva bort material från "centrum" är nog det enda att göra
Daniel Holst
073-4220960
TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34
073-4220960
TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34
ja vill ju inte förstöra nått. men har du lust att förklara lite angånende et för ja fattar fan inte nå. är inte et måttet från centrum och utått?
Andy_b wrote:Det kan inte stämma med ditt et
är typ et25 eller däromkring
ja kommer inte ihåg vad de va men mins att han sa när ja köpte dom att dom skulle bli och sitta 6mm närmare skärmen på min e24a som har et 22. får pma han och fråga vad de va för et. men är de helt omöjligt att få på domhär fälgarna på en 945a?
- Gustafsson
- Admin
Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
Gustafsson wrote:Finns nyttig info här :
https://www.rsracing.com/tech-wheel.html
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
tyvärr så är ja inte vidare på utländska.
- Gustafsson
- Admin
Inte jag heller därför skulle du få läsa det själv tänkte jag
Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
Går ju inte svara på den frågan om man inte vet hur bred fälgen är samt exakt ET
V8
Nu har ja hittat vad de är för storlek. 8.5x19", ET14, 5x120.
så ja lär ha spacers för att få rätt bultmönster.
så ja lär ha spacers för att få rätt bultmönster.
och sånna bygger minst 20mm
då blir det et-6
jag hadde 9" bak på min 240 med et-4 och det gick med hyffsat smala däck utan att valsa
240-940 är hyffsat lika så det bör gå fint
valsa upp kanten lär du få göra
fram kan jag inte svära på hur det blir
då blir det et-6
jag hadde 9" bak på min 240 med et-4 och det gick med hyffsat smala däck utan att valsa
pm om det är nått
Andy_b wrote:och sånna bygger minst 20mm
då blir det et-6
så 20 mm är dem minsta spacers med bultar? vad kostar dessa specers och vart köper man till bra pris? tänkte om man skulle chansa så skulle ja inte vill köpa några snor dyra.
Ocean MK18 har samma bred men ET6, så där har du kanske nåt att jämföra med..med ET-6 hamnar dina fälgar alltså 12 mm längre ut än MK18
V8
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Daniel86 wrote:http://butik.spacer.se/sv/produkter/volvo/volvo-till-andra-5-bult/volvo-till-andra-5-bult.html
perfekt. blir ju inte billigt. vore ju skönt och veta om de funkar innan man lägger ner 4000 på spacers
manton.se kan jag rekomendera
tror 18mm är minimum när man ska byta bultdelning
men går det inte fram så får du borra om naven. så går det ju oxå byta bult delning
men lättast är att sätta fälgarna på plats och mäta dej fram innan du beställer nått
men går det inte fram så får du borra om naven. så går det ju oxå byta bult delning
men lättast är att sätta fälgarna på plats och mäta dej fram innan du beställer nått
pm om det är nått
Sv: Re: Hjälp: spacers
Andy_b wrote:manton.se kan jag rekomendera
Ja får göra de.
Skickat från min XT910 via Tapatalk 2