Magnaten wrote:Varför inte bygga riktig bromskylning ist för att jaga dom där fula navkapslarna? Så makalöst stor skillnad tror jag inte dom gör ärligt talat
Hörrö knip nu, dem där kåporna är grymma!
Varva upp den där trötta 5-axliga på jobber och masstillverka sånna kåpor i billet så kan du snart åka BMW du med
Idag blev det äntligen lite skruva igen. Det är rätt tungjobbat att ha bilen 25 mil från hemmet, det kräver en del planering för att det ska funka. Idag monterade jag iaf slavcylinder till koppling, kardanen hittade upp igen och slangarna till torrsumpstanken i bagaget är på plats under bilen. Ska skruva dit några klammor ist för buntbanden de hänger i nu samt slangklammer i ändarna. Slangarna ska spolas igenom med lite e85 för att rensa på gummirester efter kapning och sedan ska olja fyllas för provstart. Räknar nu med att vara nära färdig efter en till heldag i garaget!
Igår körde vi upp oljetryck och hittills verkar smörjsystemet funka bra! Gjorde även några startförsök men tyvärr verkar mina spridare ha packat ihop! Mindre roligt men man får bita i det sura äpplet och köpa nya!
Idag ska det byggas tryckrör och kopplas in Vanos, får även låna Jörgens spridare så det blir nog en provtur med lite tur!
Tack Jörgen och Stange för hjälpen i garaget igår!
Nu är den uppstartad med nya spridare. Hade 5bar oljetryck oavsett varvtal så tryckregleringen verkar perfekt i torrsumpspumpen!
Fick riva ner växellådan och svarva en adapter till urtrampningslagret ikväll, utan adaptern blev kopplingen så trögtrampad så pedalen vek sig när vi luftade. Förstärkte pedalen och då vek sig allt annat, riktade upp alla delar och fixade sedan problemet! Synd att man var lat i första skedet, det hade sparat mycket tid.
Imorgon ska ett tryckrör byggas om så är den färdig för mappning!
o du säger att jag mekar mycket Skönt att det löste sej iaf. Antar att det blev sent. Funderar på om jag ska ta en försiktig tur med turbon mot degerfors...