tjenixen, vill byta utväxling i diffen, nu varande är 3.91 tror jag, jag önskar 3.07(org på e28 M535) och neråt.
Skall passa 210 huset som sitter på e28 535, m5, e34 m5/535 mfl.
210 diff . <-3,07
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
210 diff . <-3,07
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: 210 diff . <-3,07
Har du tänkt genom detta dawe?
ska du ha i b38 i din e28 så ska du ha 3.91 diffen i e28 hus eller bygga om så du får på e34 diff på e28.
Eller ska du ha i din s50 med zf?
ska du ha i b38 i din e28 så ska du ha 3.91 diffen i e28 hus eller bygga om så du får på e34 diff på e28.
Eller ska du ha i din s50 med zf?
/Henrik
Re: 210 diff . <-3,07
HenrikF wrote:Har du tänkt genom detta dawe?
ska du ha i b38 i din e28 så ska du ha 3.91 diffen i e28 hus eller bygga om så du får på e34 diff på e28.
Eller ska du ha i din s50 med zf?
nej jag vill bara kunna köra snabbare på lägre varvtal med m5an, det är väl 3.91 i den original? Min e28 med getrag 260 + 3.07 är underbar, cirka 1700 rpm vid 100km/h (mätarfart) , m5an = 2500rpm vid 100km/h .. Så en 3.07 utväxling eller lägre hade nog gjort sig i e34an ?
Eller är jag helt ute och cyklar..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: 210 diff . <-3,07
Andy_b wrote:Jag har en svetsad från en 540 med 2,93
tack men nej tack, inget svetsat.. denna skall sitta på en " glidar vagn. "
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Sv: 210 diff . <-3,07
Om du bara ska ha utväxlingen kvittar det väl om diffen är svetsad?
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: Sv: 210 diff . <-3,07
jasså, har har aldrig öppnat en diff förut så jag är rätt grön på detta.johankihl wrote:Om du bara ska ha utväxlingen kvittar det väl om diffen är svetsad?
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
isåfall kan den vara intressant, passar 540 innehållet i min e34 m5 diff ?
finns det någon bra guide om hur man byter utväxlingen?
MVH
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: 210 diff . <-3,07
Någon som har något att påpeka ang getrag 280 + 2.93 i diffen?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: 210 diff . <-3,07
Toppfart på över 300km
är typ lika som min 6 petade låda (0,8x) på 6an
helt underbart när det inte varvar nått i 120
men man kräver lite power i maskin
är typ lika som min 6 petade låda (0,8x) på 6an
helt underbart när det inte varvar nått i 120
men man kräver lite power i maskin
pm om det är nått