http://www.blocket.se/vastmanland/BMW_3 ... m?ca=9&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Denna ligger på blocket och ser fräsch ut. Vi ska kolla på den i helgen troligen !
Min bror som ska ha ny kärra !
Vi har kollat beg guiden på Autopower och lite allmänt på internet !
Är det några kända fel på denna modell eller nånting speciellt man ska kolla på ?
Vanligt med sprickor i bakvagnen ? bussningar som slits mer ?? eller att vevhusventilationen sätts igen osvosv ???????
Bomba med era åsikter !
Vad ska man kolla på när man köper denna ? Rost på klassiska ställen vid tanklock eller innersidan på dörrar ?
Mvh Peter
Köpråd Bmw 330 !
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Köpråd Bmw 330 !
Golvet släpper vid bakvagn, mkt motor elektronik sim stökar, ABS givare...
Kolla skick på bromsar å sen att den är skön på vägen så blir de nog bra...
Kolla skick på bromsar å sen att den är skön på vägen så blir de nog bra...
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
När blev det en uppgradering på infästnignarna på bakvagnen? vid facelift ?
Har fått en känsla av att dessa dricker olja. Har själv haft en som gjorde det samt stött på andra.
Rätta mig om jag har fel.
Rätta mig om jag har fel.
Har själv haft en 330 och den drack rätt mycket olja med, så krajm påstående stämmer nog.
Bmw 325i -90 Mtech-2
Bmw 335i -07
Bmw 335i -07
Dom drar skapligt med olja oftast. Men idioterna på BMW anser att det är fullt normalt med 1 liter på 100 mil...
Snacka om å va medveten om att man säljer skräp....
Snacka om å va medveten om att man säljer skräp....
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- Turbo_folke
Både brodern och farsan har E46 en 320 och en 330xd.
Farsans 330d kombi var där brustna bakfjädrar. Ska ju vara ganska vanligt ialllafall på E46 med drag.
Sedan drar dom en hel del olja som ovan skriver. Rost finns på motorhuven intill strålkastarna och vid grillen. Backluckan nederkant är väl också vanligt att dom rostar.
Står ganska info i autopower guiden
http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Olof
Edit. hjälpte brodern att byta vevhusventilationen för en månad sedan som var helt igensatt. Oljeröret (oljestickansrör) som vevhsventilationen mynnar ut är jäkligt "smalt" men det finns en uppgradering av röret att köpa på bmw. Så ett tips är kolla över detta
Farsans 330d kombi var där brustna bakfjädrar. Ska ju vara ganska vanligt ialllafall på E46 med drag.
Sedan drar dom en hel del olja som ovan skriver. Rost finns på motorhuven intill strålkastarna och vid grillen. Backluckan nederkant är väl också vanligt att dom rostar.
Står ganska info i autopower guiden
http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Olof
Edit. hjälpte brodern att byta vevhusventilationen för en månad sedan som var helt igensatt. Oljeröret (oljestickansrör) som vevhsventilationen mynnar ut är jäkligt "smalt" men det finns en uppgradering av röret att köpa på bmw. Så ett tips är kolla över detta
Om man sköter om bilen så har du rätt, men dom är jobbigt kräsna...r.ivars wrote:bästa bilarna!!!!
Sen är det ju ett gäng saker som man inte kan på verka, spolar, rost, fjädrar osv
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad