Söker lite fakta om 2jzGte motorerna med vvti.
En motor med automatlåda som manuellkonverteras, måste man byta styrbox till en ifrån en manuell bil?
Original ECU på dessa motorer, har de startspärr?
Någon Suprakunnig???
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Någon Suprakunnig???
The Lower Class
Sv: Någon Suprakunnig???
Peter Björck??
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Någon Suprakunnig???
Styrboxen måste bytas.Tror de är startspärr på dom nyare.Jag har ingen på min -93.RoDe wrote:Söker lite fakta om 2jzGte motorerna med vvti.
En motor med automatlåda som manuellkonverteras, måste man byta styrbox till en ifrån en manuell bil?
1045Rwhp sommaren 2012.
Så det är ingen mening att få motorn och funka i en e30 om man inte har nyckel mm. med originalboxen.MKIV wrote:Styrboxen måste bytas.Tror de är startspärr på dom nyare.Jag har ingen på min -93.RoDe wrote:Söker lite fakta om 2jzGte motorerna med vvti.
Och dom äldre motorerna har ingen vvti så funkar inte att byta till en sån box.
Alternativet är alltså eftermarknadssprut och låsa vvti? Går detta?
The Lower Class
Varför låsa vvti?Enklast är väl o köra typ map ecu?billigas om inte annars.Prata med superior imports dom har pillat mycke med vvti motorn.Boxen från dom äldre 2jz passar inte till dom nyare med vvti.RoDe wrote:Så det är ingen mening att få motorn och funka i en e30 om man inte har nyckel mm. med originalboxen.MKIV wrote:Styrboxen måste bytas.Tror de är startspärr på dom nyare.Jag har ingen på min -93.RoDe wrote:Söker lite fakta om 2jzGte motorerna med vvti.
Och dom äldre motorerna har ingen vvti så funkar inte att byta till en sån box.
Alternativet är alltså eftermarknadssprut och låsa vvti? Går detta?
1045Rwhp sommaren 2012.
Du behöver nog bara bygla kontakten till automatlådan som lurar styrboxen att "P" är i. Men de är väl att föredra att ha en styrbox från en VVTi 6spd eller ett AEM sprut eller liknande som kan styra VVTi funktionen. Variable Valve Timing intelligence är ju Toyotas version av BMWs vanos och Hondas VTEC osv, så alla sprut som klarar att styra en sån funktion kommer funka till din motor.
1045whp Supra builder