E36 Coupé M50B28 Turbo - 658whp, 870wnm @ 1,8bar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: E36 Coupé M50B28 Turbo Mappning bokad
lite bilder från gårdagens mek.
Shot at 2012-04-22
Shot at 2012-04-22
lite dålig kvallité på bilden, men gamla packningen var iaf kass på 5 av 6 cyl.
Shot at 2012-04-22
nya motorn
Shot at 2012-04-22
Shot at 2012-04-22
bultarna längst fram på toppen ville bli runda så vi fick ta fram svetsen, någon som vet vart man kan köpa nya likvärdiga bultar?
Shot at 2012-04-22
tömde också toppen, då jag ska använda alla grejer till vanostoppen.
mer hände det inte igår, för när vi rev ner kopplingen så såg jag att jag var tvungen att köpa ny, så blir beställning på 4 pucks sinter, coopering och arp nu på måndag.
Shot at 2012-04-22
Shot at 2012-04-22
lite dålig kvallité på bilden, men gamla packningen var iaf kass på 5 av 6 cyl.
Shot at 2012-04-22
nya motorn
Shot at 2012-04-22
Shot at 2012-04-22
bultarna längst fram på toppen ville bli runda så vi fick ta fram svetsen, någon som vet vart man kan köpa nya likvärdiga bultar?
Shot at 2012-04-22
tömde också toppen, då jag ska använda alla grejer till vanostoppen.
mer hände det inte igår, för när vi rev ner kopplingen så såg jag att jag var tvungen att köpa ny, så blir beställning på 4 pucks sinter, coopering och arp nu på måndag.
Blir bra det här! men vad har hänt med kopplingen?
Det hade inte hänt nått speciellt, den va bara lite sliten, så kände att jag ville ha dit en ny:)
Hur går det med ditt projekt?
Hur går det med ditt projekt?
okej:-)
allt är klart förutom mappning, dock fann jag ett oroväckande kylvätskeläckage idag som jag måste kika på imorn.
allt är klart förutom mappning, dock fann jag ett oroväckande kylvätskeläckage idag som jag måste kika på imorn.
Okej fan vs skönt, den e uppstartad alltså? Kör du för sprut då?
Vart läckte den då?
Vart läckte den då?
Den är klar för uppstart då mappen är klar, igår körde jag på startmotorn dock utan säkring till bränslepumparna, då upptäckte jag att det droppa under bilen och inget läckage vid någon slang. Måste hissa upp och se vart det kommer.
Vems 3.6 åker jag.
Vems 3.6 åker jag.
Okej, fan va drygt:( hoppas de e nå enkelt då.
Jag hoppas på uppstart till helgen iaf, de e lite jobb me å slipa in ventiler å få ihop de sista, men hoppas på å få grejerna från ppf imorgon:)
Okej, vems är det lättare å hålla på med än ms eller?:p
Jag hoppas på uppstart till helgen iaf, de e lite jobb me å slipa in ventiler å få ihop de sista, men hoppas på å få grejerna från ppf imorgon:)
Okej, vems är det lättare å hålla på med än ms eller?:p
Har vart och hämtat ut toppen från mira fräsning nu, blir att montera ihop den ikväll, kommer bilder lite senare.
en lite bildupdate
monterat arp
va och hämta ut toppen idag, lämnade in den i förrgår på mirafräsning, och så blev det.
monterat arp
va och hämta ut toppen idag, lämnade in den i förrgår på mirafräsning, och så blev det.
första uppstart.
http://www.youtube.com/watch?v=I1OVyhGixOE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=I1OVyhGixOE" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E36 Coupé M50B28 Turbo Mappning bokad, film sidan 3
Hallå. Skulle någon vilja hjälpa mig räkna ut vad mitt komförhållande är, har inte listat ut hur man gör:(
Jag har.
M50 block
M52b28 vev 2,8l
M52b28 topp
M52b28 kolvar
135mm stakar
Toppen och blocket planat
Coppering packning.
Sen ere nå mer som behövs så bara å sägs till.
Tack på förhand
Jag har.
M50 block
M52b28 vev 2,8l
M52b28 topp
M52b28 kolvar
135mm stakar
Toppen och blocket planat
Coppering packning.
Sen ere nå mer som behövs så bara å sägs till.
Tack på förhand
Re: E36 Coupé M50B28 Turbo, film sidan 3
Megasquirt ms1v3, Tändsteg för att driva 6 st separata vag,spolar, boost controll, 4 bars mappsensor till salu - pris bud
Re: E36 Coupé M50B28 Turbo
Länge sen man uppdaterade nu.
Men händer inte så mycket just nu, det jag håller på med nu är att jag ska försöka få bilen besiktad, så har plockat bort turbo och har satt dit original avgassystem.
Men har lite frågor som någon kanske kan svara på.
Jag har dragit soppamatningen under bilen och in till skuffen till en catchtank med vanliga slangar från swedol, så tänkte höra om någon vet vad besiktningen tycker om det? Är det nått som bör göras om till tex an slang? Eller bryr dom sig inte om det?
Och hur noga är det med upphängningen? Ska man satsa på å sätta dit många fästen?
Sen när den är besiktad ska ny turbo monteras, och boka in mappning.
Mvh
Men händer inte så mycket just nu, det jag håller på med nu är att jag ska försöka få bilen besiktad, så har plockat bort turbo och har satt dit original avgassystem.
Men har lite frågor som någon kanske kan svara på.
Jag har dragit soppamatningen under bilen och in till skuffen till en catchtank med vanliga slangar från swedol, så tänkte höra om någon vet vad besiktningen tycker om det? Är det nått som bör göras om till tex an slang? Eller bryr dom sig inte om det?
Och hur noga är det med upphängningen? Ska man satsa på å sätta dit många fästen?
Sen när den är besiktad ska ny turbo monteras, och boka in mappning.
Mvh
Har skaffat mig en precision sc66/67 billet, som ska på till sommaren.
Har ppf's gjutna grenrör med nermonterad turbo, och jag kör en e36 325 coupé
Tänkte om nån har kört med denna kombination så vet den om det funkar att ha kvar original motorfäste, eller måste man köpa/bygga nytt fäste?
Har en Garret t04 med flowpreppad och highspeed axel till salu T3 fläns.
Vet inte måtten på den men finns intresse så kollar jag upp de.
Tänkte om nån har kört med denna kombination så vet den om det funkar att ha kvar original motorfäste, eller måste man köpa/bygga nytt fäste?
Köp eller bygg ett nytt motorfäste så slipper du stå med skägget i brevlådan när det är dags för montering !Eljest wrote:Har skaffat mig en precision sc66/67 billet, som ska på till sommaren.
Jag har streetperfomence eller vad dom heter motorfäste. Snygg smidigt och passar bra. Ev så kan ditt kompressorhus ta i motorkudden. Så du kanske får byta det med till mindre. Men det ser du själv
Tack för infon:)
Jag kör med hockey puckar som motorkudde nu, så vi får se om de tar i.
Med vänlig hälsning,
Jag kör med hockey puckar som motorkudde nu, så vi får se om de tar i.
Med vänlig hälsning,
Tar det i så kan ja bygga ett nytt motorfäste åt dig..