Skulle det vara bättre om jag bara tog allt som jag skrev på garaget och bara klistrade in här? Det var trots allt bara 2 uppdateringar, och om man inte är intresserad utav mitt garagebygge/början av projektet så behöver man inte trycka in på länken. Jag har i alla fall planerat att skriva om mitt projekt här, då detta är ett bra mycket seriösare forum, och man kan få mycket bättre feedback här.
nåväl, idag har det hänt en hel del! Har tillbringat hela min lediga tid i garaget, har hunnit rivit ur motor+låda och börjat med att demontera motorn. tänkt att renovera toppen i alla fall och kika på vevlagrena, borde man byta dom!? Första gången jag öppnar en motor, så ge mig gärna tips på vad jag bör byta ut för något.
Tänkte även se om det går att stoppa ner 2.8 liters veven från m52 i min m50? Hur blir kompet om man endast byter vev? Funkar det mot stakar och allt? Har tänkt att köra på sprit och kopparpackning.
här kommer lite bilder från dagens bravader!
Front borta osv.
Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för mig
..
Vilar lite efter lite bökande

Nästan lika bekvämt som förarstolen!
I stativet!
..
..
Det var det hela för idag, ska väl plocka bort toppen imorn är det tänkt. Måste hinna ta ett varv på crollen är det tänkt
Förresten! Vilken färg på blocket matchar snyggt med bilens färg?

Ska ju synas att man varit där och grejat!