Nu har fjäderbenen byggts om och numera kan jag justera höjden.
Höjdmässigt hamnade jag så att i lägsta läget som jag kan justera så är bilen ca 10mm lägre än den var med tidigare fjädrar och lägre än så tror jag inte att det är möjligt att ha bilen, iaf inte med mina stora hjul. Om jag trots allt vill ha bilen ännu lägre kan jag ta bort hjälpfjädrarna och den styrhylsan/distansen som sitter mellan hjälpfjädern och den vanliga fjädern, då bör bilen hamna ca 20mm närmare backen.
Passade även på att montera dit bromsoksbussningarna när jag ändå höll på i den änden av bilen.
Original fjäderben:
Halvfärdigt, har här svetsat fast en ring på benet som fjäderröret ska stå på:
Här sitter fjäderröret på plats. Köpte plastic padding super epoxy och limmade med. Ska i optimala fall klara en belastning på 200kg per cm2, min limmade yta är ca 150cm2 per ben... Det borde funka även om jag fuskat lite så att limfogen "bara" skulle klara 100kg/cm2!
Såhär tjusigt blev det färdiga benet:
Här syns det rätt väl hur högt stötdämparen är monterad :up: liten risk att dämparen bottnar mao.
Om någon som åker med originalfjädrar vill ha justerbar camber och till viss del även caster så har jag dessa över som numera är till salu. De har funkat kanon och lagerna kändes fortfarande bra efter 2-3 säsongers lugn körning.