Slavcylinder: Byta 20mm mot 22mm?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
JohanE
Posts: 1550
Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:

Slavcylinder: Byta 20mm mot 22mm?

Post by JohanE »

Sprängde slavcylindern för någon dag sedan. Den är 20mm och jag har en 22:a liggande. Funkar det att byta till 22mm eller får jag inte tillräcklig slaglängd med den större?
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Re: Slavcylinder: Byta 20mm mot 22mm?

Post by Dawe_A »

slaglängden blir mindre med 22mm slaven men du kan ju testa, verkar vara väldigt olika dedär
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
dude
Posts: 222
Joined: 08 Apr 2008, 21:19
Location: Östhammar

Re: Slavcylinder: Byta 20mm mot 22mm?

Post by dude »

jag har precis hållt på å jävlats med 2st 22mm slavar å min koppling tar 2cm från golvet med den, ska ha på en 20mm ikväll å prova om det blir bättre, (20mm den som är i aluminium om jag förstått det rätt?)

765 platta.
4 pucks sinter.
uuc aluminiumsvänghjul.
zf låda med tillhörande urt.lager.
Robin Eriksson
072 5521232
073-0482551


2009-2011 M20b27= 419whp 580wnm
2012-2013 M50B25= 480whp 667wnm
2014 M50B25= 566whp 750wnm
User avatar
JohanE
Posts: 1550
Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:

Re: Slavcylinder: Byta 20mm mot 22mm?

Post by JohanE »

dude wrote:jag har precis hållt på å jävlats med 2st 22mm slavar å min koppling tar 2cm från golvet med den, ska ha på en 20mm ikväll å prova om det blir bättre, (20mm den som är i aluminium om jag förstått det rätt?)


Hm ok, det lät inte bra. :( Får se om jag hittar en 20mm någonstans istället då.
Min 20mm är i gjutjärn och 22mm är i aluminium.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
Post Reply