Insprut V.E.M.S eller MS ?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

worre

Post by worre »

båda funkar bra. vems är väl en vidare utvekling av ms
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
Mattias Sandgren

Post by Mattias Sandgren »

Det finns ingenting utom mjukvaran man kör i datorn som är gemensamt mellan de två spruten, och även där finns det skillnader men kan man mappa MegaSquirt kan man mappa VEMS utan problem.

Hårdvaran är helt olika, och VEMS Genboard är faktiskt designat av en svensk (!) i Göteborg. Frågar du mig är VEMS överlägset, jag sålde mitt MegaSquirt direkt jag insåg vad det handlade om, jag har nu varit inblandad i ett tiotal installationer.

Är du inte rädd för lite engelska finns det bra dokumentation för hur man installerar VEMS .. var bor du? (står inte i din profil här på forumet, är du blyg? ;) )
worre

Post by worre »

xtiz wrote:Okej.. Ta kanske man ska satsa på de. ja ser ju att folk kör med de så de verkar ju funka. Ja kan kanske bygga de i bilen men tror inte ja kommer kunna mappa de. Har aldrig gjort nåt sånt tidigare. Installerar och mappar du vems ?

Mattias Sandgren wrote:Det finns ingenting utom mjukvaran man kör i datorn som är gemensamt mellan de två spruten, och även där finns det skillnader men kan man mappa MegaSquirt kan man mappa VEMS utan problem.

Hårdvaran är helt olika, och VEMS Genboard är faktiskt designat av en svensk (!) i Göteborg. Frågar du mig är VEMS överlägset, jag sålde mitt MegaSquirt direkt jag insåg vad det handlade om, jag har nu varit inblandad i ett tiotal installationer.

Är du inte rädd för lite engelska finns det bra dokumentation för hur man installerar VEMS .. var bor du? (står inte i din profil här på forumet, är du blyg? ;) )

mattias kan sin sak. mkt impregnerad av det man sett av hans mappning av dom 2 snabbaste bmw turbosarna i pite i höst :wink: (flp, peppe)
tokig dåre från urskogen
+46730205517
Tingsdalsracer

Re: Insprut V.E.M.S eller MS ?

Post by Tingsdalsracer »

xtiz wrote:Vilket av dom är bäst för mig ? Är inte så jätte hemma på el och sånt men skulle väl kunna dra lite sladdar och sånt. Finns de folk som mappar VEMS Och MS . Är de nån som har koll på priser ?

Motorn är en m20b25 som är turbokonventerad.

Inget av dom , Autronic SM4 är bäst

"kunde inte låta bli att reta VEMS och MS åkare"
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
worre

Post by worre »

Tingsdalsracer wrote:
xtiz wrote:Vilket av dom är bäst för mig ? Är inte så jätte hemma på el och sånt men skulle väl kunna dra lite sladdar och sånt. Finns de folk som mappar VEMS Och MS . Är de nån som har koll på priser ?

reta hur mkt du vill funkar då hur bra som helst varför lägga massa mer pengar. när man klarar sig fint på ett vems??
men man får ju välja själv vad man vill köra :roll:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

worre wrote:
Tingsdalsracer wrote:

reta hur mkt du vill funkar då hur bra som helst varför lägga massa mer pengar. när man klarar sig fint på ett vems??
men man får ju välja själv vad man vill köra :roll:

Jag har inte ens köpt mitt system än, utan det var mer ett dåligt försök till att skämta men det är nog lite "känsligt" att göra. 8)
worre

Post by worre »

joo passa dig :lol:
blir det en till arg skogs bil i södra delen av ur skogen nu eller :wink:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
peppe
Moderator

Post by peppe »

Tingsdalsracer wrote:

Skämta får man göra!

Synd att man är en fattiglapp annars hade man ju köpt Autronic direkt och säkerligen så hade motorn fått mer pulver.

Näe, Autronic är ju överlägset. Men samtidigt ska man väll inte glömma att det finns motorstyrsystem som är bättre än Autronic också.

Placerar man pengarna på rätt ställe brukar det hur som helst gå fort i slutändan.

:)
Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

worre wrote:joo passa dig :lol:
blir det en till arg skogs bil i södra delen av ur skogen nu eller :wink:

Fan, jag har ingen chans mot "värsting" peppe :lol:
peppe
Moderator

Post by peppe »

Äh vadå, jag är ju inte ens med i gejmet längre.. Är för fattig för att åka riktigt fort tyvär :)
Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

peppe wrote:Äh vadå, jag är ju inte ens med i gejmet längre.. Är för fattig för att åka riktigt fort tyvär :)

Bara att slanta in pengen för bmw som du sålde eller är du slav under kvinnan, jag tänkte på Ikea resan :lol:
Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

sorry för OT :oops:
peppe
Moderator

Post by peppe »

För låt för OT som sagt men jag avslutar:

Ja, Ikea resan blir nog inte gratis. Men vad gör man? Pengarna för brukisen kommer gå till chassiet, men då jag bygger riktig motor kan jag vara med och rejsa lite ;)

Soz för OT.
Post Reply