Tja boys. Tänkte höra om det är någon som har tid över och kan hjälpa mig att förklara hur jag ändrar lite inställningar i mitt DTA p8 pro sprut.
Hade en tändutgång med fördelare förut. Har nu uppat till 3 dubbelspolar och tänkte köra wastedspark/wastefire och behöver hjälp med en startmapp... vad ska jag ändra i sprutet så tändningen blir rätt? modulerna är inkopplade på dom 3 första tändutgångarna. Har även min mapp på datorn och kan skicka om någon vill ändra på det viset annars länkar nedan...
Länk till själva mjukvaran: http://www.dtafast.co.uk/Downloads/PC_S ... 0V35.4.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Manual till DTA p8 pro: http://www.dtafast.co.uk/Downloads/Manu ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tacksam om någon kan ge mig några minuter så jag kan få igång maskinen och lämna in på en riktig mappning...
Någon som har tid att hjälpa mig ändra inställningar- DTA
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Någon som har tid att hjälpa mig ändra inställningar- DT
Kan tillägga att jag pratat med många mappfirmor som inte har tid just nu för ett DTA. Tänkte bara om någon som öppnat en mapp förut kan slänga ett öga just bara för inställningen av wastefire. Bilen i övrigt funkade bra innan!
Borde inte vara så svårt men jag vill inte börja ändra massa som jag inte kan...
Borde inte vara så svårt men jag vill inte börja ändra massa som jag inte kan...
Re: Någon som har tid att hjälpa mig ändra inställningar- DT
Enda inställningen du behöver göra är:
I General enginesettings
Distributor fitted (NO)
Coil on time behöver man ju alltid ha ett värde på, prova 3000 om du inte redan har ett värde
Sen är det bara att koppla rätt spole till rätt tändutgång enligt vad din motor har för tändföljd.
Tändutgång 1 tänder först sen 2 osv
I General enginesettings
Distributor fitted (NO)
Coil on time behöver man ju alltid ha ett värde på, prova 3000 om du inte redan har ett värde
Sen är det bara att koppla rätt spole till rätt tändutgång enligt vad din motor har för tändföljd.
Tändutgång 1 tänder först sen 2 osv
Re: Någon som har tid att hjälpa mig ändra inställningar- DT
Okej, tackar. men behöver jag bocka i twinspark på General enginesettings också?
Eftersom jag har dubbelspolar så kopplar jag första tändutgång till spole 1 som ger gnista till cylle 1 och 6?
Andra tändutgången till spole 2 som ger gnista till cylle 2 och 5.
tredje tändutgången till spole 3 som ger gnista till cylle 3 och 4... eller hur?
Eftersom jag har dubbelspolar så kopplar jag första tändutgång till spole 1 som ger gnista till cylle 1 och 6?
Andra tändutgången till spole 2 som ger gnista till cylle 2 och 5.
tredje tändutgången till spole 3 som ger gnista till cylle 3 och 4... eller hur?
Re: Någon som har tid att hjälpa mig ändra inställningar- DT
kommer jag ihåg rätt så twinspark om du kör dubbla tändstift per cylinder. då kan ställa gnisorna med lite förskjutning mot varandra.e30-FREAK wrote:Okej, tackar. men behöver jag bocka i twinspark på General enginesettings också?
Eftersom jag har dubbelspolar så kopplar jag första tändutgång till spole 1 som ger gnista till cylle 1 och 6?
Andra tändutgången till spole 2 som ger gnista till cylle 2 och 5.
tredje tändutgången till spole 3 som ger gnista till cylle 3 och 4... eller hur?
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Någon som har tid att hjälpa mig ändra inställningar- DT
Just så ska du koppla om du har tändföljden 1 5 3 6 2 4
Twinspark är precis som Wiell skriver, så den ska du inte andvända.
Twinspark är precis som Wiell skriver, så den ska du inte andvända.