Vad gör du just nu?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Sjögren Racing

Re: Vad gör du just nu?

Post by Sjögren Racing »

Kaosdag!

Åkte till Emmaboda på morgonen. Min flickvän hade ont i magen, men vi tänkte att det går väl över.
Magvärken satt kvar och efter ca 2 timmar stog hon inte ut mer utan ville hem.

Ok, bara att åka hem då ju.
Ett par mil utanför Emmaboda så blir det akut värre och hon skriker av smärta att jag ska ringa ambulans.
Ringde 112 och det fanns ingen ambulans tillgänglig mer än i Växjö.

Svarade att "Skicka den från Växjö, jag kör Emmaboda-Tingsryd-Växjöhållet. Jag kör så fort jag klarar av"
Snittade väl 140-160km/h, sket fullständigt i 50,70 skyltar, sket i heldragna linjer utan bara körde om allt som kom i min väg. Det va panik lixom. Körde inte över min förmåga för att utsätta oss eller andra för fara, höll igen lite iaf på 50vägar. Mötte upp ambulansen mellan Tingsryd och Växjö.

Jag hade inte stannat för några poliser om dom hade dykt upp i backspeglen. Det kom en snutbil med blåljus från Växjö och stannade vid en infart där vi stog vid ambulansen. Någon hade nog ringt och anmält min vansinnesfärd?

Väl på sjukhuset så va det "bara" magsår.
Ska tillägga att min far dog i mars pga akut tarmbesvär så ni kan föreställa er mina tankar idag.
076-0308240
mbfidde

Post by mbfidde »

hemkommen från emmaboda, cp på mig själv att jag inte handlat klisterdäck innan :evil: 13.0@207km/h med 195or blev de..
Fredrik Salomonsson
0735226071

e30 649,7hk
bmw545tic

Post by bmw545tic »

Soppa wrote:Kollar in mina Konst talanger som ja hittade igår medans tomas städade garaget.

Image
By dickenspielburg at 2012-05-18

Image

Image

Image

Kolvkonst ala storå.
he he mina gamla stackars offer :) konst av rang!!
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
deltapim

Post by deltapim »

Kryckjävlar!
Sitter här i sängen skit hungrig och kan inte få med mig någon mat till sängen och stå på ett ben orkar jag inte....
Va med om en liten gokart olycka igår natt och har nu lindad fot och kryckor....
Sämsta tiden på året att pajja foten, bil jäveln blir ju inte klar av att jag ligger i sängen.....
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....

"When in doubt, Flat out!"

Martin Söderberg
0723165118
Dawe_A

Post by Dawe_A »

mekade dit powerflex i framvagnen idag på e28an, gick hur bra som helst.

kör lite med polaren (varsin bil) på vägen hem och ska testa skiten såklart, WOOOW alla viberationer är väck ( sjukt skönt , fråga aldrig om bilen är till salu) kör i runt 220-230 någonting o ska bromsa in hastigt för en fartkamera på en liten 70 sträcka mitt på en motorled, känner att hela bilfan vibererar precis som att framvagnen är helt lös,direkt tänker jag med följd av kraftiga darrningar i fingrarna att jag inte kan minnas att jag drog åt hjulbultarna.... stannar vid vägen och andas en stund.. ringer tillbaka polaren som kommer tillsammans med en annan kompis som han råkat möta på vägen lite längre bort...

lånar en 17 hylsa och kollar.. båda framhjulen vart knappt dragna och jag hade precis legat och pressat bilen en lång stränga i över 220 km/h.. Jag bajsar fortfarande kors och tvärs i kalsongerna.

imorgon blir det powerflex i bärarmarna fram och bakvagnen inför sthlm tur/retur under lördagen
Last edited by Dawe_A on 25 May 2012, 00:08, edited 2 times in total.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
_2499

Post by _2499 »

Jag kunde skruva in bultarna till vänster framhjul med fingrarna på a3an jag hade förut. Det var också lite läskligt :mrgreen:
Scrazher

Post by Scrazher »

Pluggar inför en tenta i maskinkompontenter....
Att intressanta saker kan vara sååååå tråkiga!
Dawe_A

Post by Dawe_A »

slutat tidigt :mrgreen: ska upp till garaget och sätta powerflex i bakvagn och bärarmar fram, väntar på min nya krängningshammare + fästen (skapligt slitna).. samt koppla / löda klart insprutet till en kompis.

firmafest och grillfest med grabbarna på samma kväll.... och jag ska upp och köra imorgon vid 04-05.00 :|

Edit: vad gör du just nu hette tråden ja..

E34 M5 3.8 -92 ,
Dawe_A

Post by Dawe_A »

skulle köra och hämta fälgar imorgon, har bjudit killen ett pris som han accepterat och lovat mig. jag har fått av boka firmafester och grabb grillning på annan ort, med tanke på att vi skulle köra vid 05.00 imorgon lördag.. jag har ordnat med att träffa syster i samband med detta och även flickvännen har din morsa i stockholm så vi tänkte hälsa på henne och brudens nyfödda bror.. (det är ju ändå 100 mil för ett par fälgar.)

idag påminner jag honom om att vi kör imorgon vid 05.00 , och jag får till svar att han precis sålt fälgarna.

Om du finns på detta forum så vill jag att du ska veta att du är en stor jävla idiot, speciellt efter smset du precis skickade : "då kanske du skulle tänkt på att någon annan skulle lägga högre bud och lagt en handpenning" ( SOM DU SKREV ATT DU INTE VILLE HA I BÖRJAN AV AFFÄREN) och dessutom inte ens meddela mig att någon har lagt ett högre bud..

han hade förmodligen inte ens hört av sig och jag hade åkt till sthlm imorgon vid 05.00 mot ingenting.

E34 M5 3.8 -92 ,
pizza

Post by pizza »

Åk till Sthlm. Sparka honom på pungen. Säg hej till Mamsen. Åk hem. Va glad att du gjorde det.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Dawe_A

Post by Dawe_A »

pizza wrote:Åk till Sthlm. Sparka honom på pungen. Säg hej till Mamsen. Åk hem. Va glad att du gjorde det.

japp jag åker upp imorgon bitti trots allt

E34 M5 3.8 -92 ,
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Har precis lastat bilen inför cross tävlingen idag, :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Soppa

Post by Soppa »

SITTER OCH ÄR FÖRBANNAD!!!!!!

köpte en e24 för en tid sedan som ja hittade i skogen. ida fick ja tips om en till som ståt i många år och ja tänkte åka och kolla på den och köpa den antingen som reservdelsbil eller rusta up. fick en adress av en polare som ja snabbt hittade. ser en e24 stå under ett träd täckt i mossa.
knatar bort för att ta en titt innan ja knackar på och vad får ja se,,,, EN JÄVLA M6a som står och ruttnar med dom fetaste bbs split fälgarna ja sätt.
Nu jävlar är de bara att punga upp plånboken och försöka att charma ägaren.
Knackar på och ja ser mig redan glida runt i den. en man i 45 års ålder öppnar och säger (innan ja ens sagt nå) nej bilen är inte till salu, ja frågar varför och han svarar, Ja vill inte sälja, sen stängde ha dörren.

HUR FAN KAN MAN LÅTA EN SÅDAN BIL BARA STÅ??!?!?!?!!?
Hool

Post by Hool »

Soppa wrote:SITTER OCH ÄR FÖRBANNAD!!!!!!

köpte en e24 för en tid sedan som ja hittade i skogen. ida fick ja tips om en till som ståt i många år och ja tänkte åka och kolla på den och köpa den antingen som reservdelsbil eller rusta up. fick en adress av en polare som ja snabbt hittade. ser en e24 stå under ett träd täckt i mossa.
knatar bort för att ta en titt innan ja knackar på och vad får ja se,,,, EN JÄVLA M6a som står och ruttnar med dom fetaste bbs split fälgarna ja sätt.
Nu jävlar är de bara att punga upp plånboken och försöka att charma ägaren.
Knackar på och ja ser mig redan glida runt i den. en man i 45 års ålder öppnar och säger (innan ja ens sagt nå) nej bilen är inte till salu, ja frågar varför och han svarar, Ja vill inte sälja, sen stängde ha dörren.

HUR FAN KAN MAN LÅTA EN SÅDAN BIL BARA STÅ??!?!?!?!!?

Sett http://www.carsinbarns.com" onclick="window.open(this.href);return false;?
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Soppa

Post by Soppa »

Exakt en så här ser den ut. fast med andra fälgar. har fan inte kunnat sova inatt.

http://www.ebay.de/itm/BMW-E24-M6-1987- ... 032wt_1059" onclick="window.open(this.href);return false;
Dawe_A

Post by Dawe_A »

allt är till salu för rätt pengar, han är säkert trött på folk som kommer och tror att han inte vet värdet på henne.

E34 M5 3.8 -92 ,
pizza

Post by pizza »

Sitter på båten, dricker ett gäng snorkalla Falcon å titta på damerna som solar på däck....

Livet
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Post Reply