Kinesisk billift ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kinesisk billift ?
Ska köpa mig en 2pelarlift till mitt nya garage. Vågar man köpa någon billig kines ? Någon som har tipps på nått som fungerar ?
Kinesisk billift ?
Dom funkar bra för hobbymekare
Jag köpte en från bilotex för två tre år sedan och den gick fint.
Tror den kostade 13000:- plus moms
Re: Kinesisk billift ?
Ryding wrote:Dom funkar bra för hobbymekare
men inte för proffsmeken ? menar du att den inte tål att köras upp/ner många gånger eller att en proffsmekaniker lyft lyfter högre eller vad menas ?
blev lite nyfiken bara =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Kinesisk billift ?
Dawe_A wrote:Ryding wrote:Dom funkar bra för hobbymekare
men inte för proffsmeken ? menar du att den inte tål att köras upp/ner många gånger eller att en proffsmekaniker lyft lyfter högre eller vad menas ?
Haha!
Polaren kör med en kinalyft för 16 000 har jag för mig. Han har företag. Funkar fint!
Kinesisk billift ?
Dom billiga lyfter lika högt
Det jag kan tänka mig är irriterande om man lyfter flera bilar om dagen är att allt är manuellt på billigare lyftar(iaf den jag köpte).
Men jag lyfte kanske 1-2 bilar om dagen, och till det funkade den ypperligt
Det jag kan tänka mig är irriterande om man lyfter flera bilar om dagen är att allt är manuellt på billigare lyftar(iaf den jag köpte).
Ryding wrote:Dom billiga lyfter lika högt
Har du någon länk till den du köpte? Är den hydraulisk? Är det spärrarna som är manuella
Dawe_A wrote:Ryding wrote:Dom funkar bra för hobbymekare
Min tanke var om liftarna var lika dåliga som tex atv som kommer från Kina. Iaf fall får man ju skruva lika mycket med liften som med bilen du ska reparera. Tro mig det skulle jag inte ha tålamod med på jobbet om dagarna. Kanske där av slutsatsen att det inte är nått för proffisionellt bruk
Åk och kika på dom där de finns ihopmonterade så man kan se hur skitet ser ut. att beställa på nätet kan bli lite överaskning.
annars finns riktigt fina lyftar på blocket emellanåt. köper man fina fabrikat så finns det reservdelar och servicefolk som kan ta hand om alla problem. en välservad gammal nußbaum är en evighetsmaskin i ett hobbygarage. och begagnatpriset är vettigt.
annars finns riktigt fina lyftar på blocket emellanåt. köper man fina fabrikat så finns det reservdelar och servicefolk som kan ta hand om alla problem. en välservad gammal nußbaum är en evighetsmaskin i ett hobbygarage. och begagnatpriset är vettigt.
Se bara till å serva den överdrivet ofta å se till att spärrar å givare funkar OFTA!!
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Kinesisk billift ?
affe wrote:Ryding wrote:Dom billiga lyfter lika högt
Har du någon länk till den du köpte? Är den hydraulisk? Är det spärrarna som är manuella
Dom gick tyvärr i konken. Men det var en hydraulisk historia med synkroniseringsvajrar och manuella spärrar.
Jag tror inte att kinalyftarna ramlar ihop så att man får bilen över sig, men jag skulle nog satsa på en beggad märkeslyft ist. Och denna gången en elektrisk med skruvar.