bygga 2.7, tipps tack!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- tigerbjeorn
- Posts: 164
- Joined: 22 Jan 2006, 13:13
- Location: visby
- tigerbjeorn
- Posts: 164
- Joined: 22 Jan 2006, 13:13
- Location: visby
mät cc på staken. 130mm = 320/323 135 = 325
har för mig mina kolvar vänder lite längre ner än som det ser ut på bilden. (320 staker, 325kolvar, dieselvev)
om du gör som peppe säger så blir det ju rätt på en gång iaf
MVH Micke
har för mig mina kolvar vänder lite längre ner än som det ser ut på bilden. (320 staker, 325kolvar, dieselvev)
om du gör som peppe säger så blir det ju rätt på en gång iaf

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
stakarna ser exact likadana ut bara att dem är kortare
går lätt att mäta iaf. mät från centrum i kolvbult hålet å sen mot delningen på lagerhalvorna. 130mm ska det vara.
kolvaran ser ut att vara ganska samma lika iaf. tog inga bilder nu då jag satte ihop motorn dock :S
MVH Micke

kolvaran ser ut att vara ganska samma lika iaf. tog inga bilder nu då jag satte ihop motorn dock :S
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
problemet ett steg närmare... stakrana är 135mm när ja mätte som du sa.stälde staken med kolven upp och mätte i mitten från bulthålet och ne ri backen.flp wrote:stakarna ser exact likadana ut bara att dem är kortaregår lätt att mäta iaf. mät från centrum i kolvbult hålet å sen mot delningen på lagerhalvorna. 130mm ska det vara.
kolvaran ser ut att vara ganska samma lika iaf. tog inga bilder nu då jag satte ihop motorn dock :S
MVH Micke
nån som har viktade 130stakar?
hvilket program er dette tegnet med??sixpak wrote:billigaste sättet att bygga 2.7 för överladdning med lågt komp är denna varianten:
vevaxel från diesel/eta motor,diesel veven är smidd.
block m20b25,kolvar m20b25 och stakar m20b20(5mm kortare än b25)
med denna kombination hamnar kolven 1,6mm under deckplanet,på original b25 ligger kolven 0,4 mm över deckplanet,så det blir ganska låg komp,för att höja kompet toppdeckar man blocket,för en sugis går det bra att decka blocket 2,1mm för att få lagom komp,och rätt höjd på squishbandet.
så oversiktelig og greit ut..
lurer også veldig på om man for ca samme komp med m50 ikke vanos kolvar som m20b25 kolvarna?(8.8:1).med deiselveiv 130mm staker
vend opp ned før du åpner
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta