Tjena. Har just köpt en 740 e32. Den går inte i revers, og bilen går på fire sylindre.
Er det en del av nödprogrammet? Idioten som hadde den för satt den fast i isen, og tro gassen i botten, etter det skjedde dette.
Va bör jag göra? Vet jo inte riktig va som kan ha händ, annet enn at den inge går i revers nu, og den går på fire sylindre.
Tackar på forhånd!
BMW 740 - fråga om Automatlåda + Nödmodus
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bingsingen
BMW 740 - fråga om Automatlåda + Nödmodus
Heller aids enn e30!
Re: BMW 740 - fråga om Automatlåda + Nödmodus
Att bilen går på 4 cylindrar kan jag inte hjälpa dig med, men jag gissar att din låda ser ut ungefär såhär inuti:
viewtopic.php?f=3&t=54308&p=473719&hilit=5hp30+skrot#p473719
Underdimensionerad reduceringsventil till backens lamellpaket gör att det lamellpaketet trycker sönder trumman de är monterade i.
Det Kan även vara så att backhuset på ventilpaketet har spruckit, eller att plastkulorna som ska stänga vissa kanaler vid olika lägen har nötts ner och lags sig fel.
Det är väl i vilket fall bara att ta ner tråget och kolla, hittar du metalldelar så är det bara att byta låda, är ventilpaketet sönder så kan man byta bara det.
Jag har ventilpaketet kvar från lådan jag demonterat om det visar sig att det räcker att byta bara det.
Underdimensionerad reduceringsventil till backens lamellpaket gör att det lamellpaketet trycker sönder trumman de är monterade i.
Det Kan även vara så att backhuset på ventilpaketet har spruckit, eller att plastkulorna som ska stänga vissa kanaler vid olika lägen har nötts ner och lags sig fel.
Det är väl i vilket fall bara att ta ner tråget och kolla, hittar du metalldelar så är det bara att byta låda, är ventilpaketet sönder så kan man byta bara det.
Jag har ventilpaketet kvar från lådan jag demonterat om det visar sig att det räcker att byta bara det.
- bingsingen
Jens92 wrote:Att bilen går på 4 cylindrar kan jag inte hjälpa dig med, men jag gissar att din låda ser ut ungefär såhär inuti:
Ok, ja, håper bare inte jag må bytte motor Men men, måsta man så måsta man..
Ja, skal kolla om det er grus i oljetråget
Skal ta en diagnos på den först
Heller aids enn e30!
Byt plast kulorna i lådan, ang. motor så läs koder..
Missar den på en bank eller bara "4 spontana"
Missar den på en bank eller bara "4 spontana"
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
är det 5hp24 eller vad den nu heter så finns det ju någon nisse som säljer renoveringskit, alltså plastkule byte, med allt som går åt.. är ett jävla piller och göra men det går..
han hade annons på autopower förut vet jag.
han hade annons på autopower förut vet jag.
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
- bingsingen
Presis..Tack for svar.
Det lukter mycket bensin av den, så det kan tyde på tenningsfel. Skal ta en diagnos og kolla närmare på det sen.
Det lukter mycket bensin av den, så det kan tyde på tenningsfel. Skal ta en diagnos og kolla närmare på det sen.
Heller aids enn e30!