Projekt till salu!
OBS Inga delar säljs löst i dagsläget.
Alpina-motorn & alu-fälgarna är dock sålda sedan tidigare.
Ursprungligen en BMW e30 320iK -87
Byggbesiktigad som ombyggt fordon den 2008-07-11. De sista proven & slutbesiktning återstår.
Godkänd för 150 kW/1000 kg.
Stomme ombyggd, rostlagad, blästrad och lackerad i Alpinvit III.
Senaste tanken var att slutregga med den m60b30 V8 som sitter i idag, men torpedväggen är ombyggd för att även passa m30, m50 m.fl.
Guss-bur
M3-glasfiberkit
Glasfibertak
Komplett e30 M3 EDC chassi
M3-bromsar
M3-styrväxel
Bromsad diff 3,73
Powerflexbussningar
Ställbara bärarmsfästen
Kolfiberstolar
e28 535-kylare
m60b30 V8 och manuell 5vxl låda
etc etc.
Det medföljer massor med delar, vätskor, lack mm.
Här är byggtråden på rejsa med spes en bit ner på första sidan:
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47248&postdays=0&postorder=asc&start=0
Det som skiljer sig från spesen är att Alpina-motorn är såld och fälgarna likaså. Idag står den på plåtfälgar och 3-liters besiktningsmotorn sitter i.
Delar som saknas (i grova drag):
Svänghjul, koppling & slavcylinder
Avgassystem
Vindruta/bakruta
Vinge
Kortare fjädrar
Bränslepåfyllningsslang
Arbete som återstår (i grova drag):
Lite spackling/slipning
Lackering
Finlir
Uppstart
Slutmontering
Pris: Seriösa BUD Viss prutmån finns om den kan hämtas före Maj. Finns i Norra Skåne.
Skicka gärna PM för vidare kontakt.
Bilder finns i byggtråden men jag sammanställer några här.
Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Last edited by rishögen on 08 May 2012, 19:34, edited 1 time in total.
Re: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Skulle väldigt gärna vilja köpa bbs pittline fälgarna av dig! Då jag letar efter en sån uppsättning
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Re: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Tyvärr såldes BBS-fälgarna med en annan bil. Jag PM:ar numret till köparen så kan du ge honom ett bud
Re: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Nyfiken på vad riktpriset är, vet att det har kostat multum men ungefär pris? kan ju PM mig.
Gsx-r1000 k7
Re: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Väldigt svårt att uppskatta, beror väl dels på delarnas värde men mycket hur köparen värderar att slippa allt det tråkiga jobbet som jag har gjort. Sånt får man ju i regel inte tillbaka mycket för men detta karossjobbet är lite utöver det vanliga. Kommer nog alldrig att ge mig på något sådant igen Nu är det mest mysmeck kvar.
Ang. delarna så bara ett par äkta M3-fjäderben på ebay går lös på 10-15 tusen, sedan är dessa EDC vilket är väldigt exotiskt, kompletta med dämpare, nav, bromsar och ja, du förstår, det har inte varit en billig historia :/
Är jag helt fel på det om vi startar på 75 000?
Kom gärna med konstruktiva åsikter, även ni som inte vill köpa!
Ang. delarna så bara ett par äkta M3-fjäderben på ebay går lös på 10-15 tusen, sedan är dessa EDC vilket är väldigt exotiskt, kompletta med dämpare, nav, bromsar och ja, du förstår, det har inte varit en billig historia :/
Är jag helt fel på det om vi startar på 75 000?
Kom gärna med konstruktiva åsikter, även ni som inte vill köpa!
Re: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Jag kan även tänka mig byte mot en bruksbil i bra skick. Jag lägger inga pengar emellan.
Re: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Upp
Kan förtydliga att den inte tvunget behöver reggas med m60 V8, det går utmärkt att stoppa i något annat och ändra spesen inför de sista besiktningarna.
Så länge den följer SFRO:s regler för ombyggt fordon och det landar på max 150kW/1000 kg.
Kan förtydliga att den inte tvunget behöver reggas med m60 V8, det går utmärkt att stoppa i något annat och ändra spesen inför de sista besiktningarna.
Så länge den följer SFRO:s regler för ombyggt fordon och det landar på max 150kW/1000 kg.
Re: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
är inte sfro besiktningen personlig?
och näste ägare måste börja om från ruta ett.
och näste ägare måste börja om från ruta ett.
Re: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi, SFRO
Cab16v wrote:är inte sfro besiktningen personlig?
och näste ägare måste börja om från ruta ett.
Fasen det har du rätt i, jag ser det på protokollet nu. Störigt, vad skulle det göra för skillnad på bilen
Men i praktiken är man ju förbi ruta ett eftersom man vet att spesen kommer bli godkänd och har fått kommentarerna.
Man får tyvärr anta man får betala en ny avgift på 4000 kr. Den kan jag dra av på priset.
Jag är dock 100% på att det går att ändra i spesen till en annan motor, så länge den följer reglerna. Det sade besiktningsmannen.