Spricka?????

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

dino

Re: Spricka?????

Post by dino »

Lånar tråden, hoppas det är ok.

Hämtade min topp från planing idag och såg att det va lite material som saknas från toppen. Undrar om det är nåt som spelar roll eller om det bara är köra? Det är m50b25
Bilder

Image

Image
Bullen!

Post by Bullen! »

Dawe_A wrote:jag hade testat att köra som det är, det är ju ingen spricka i cyl .. svetsa lite på åvansidan och plana och kör....

ska fan inte spela någonn roll hur mycket man än vrider och vänder på det.

Om man ska svetsa och plana ett block så lär man tömma det på vev/kolvar/stakar osv. Så då känns det korkat att inte kasta det istället och fixa ett nytt.
peppe
Moderator

Post by peppe »

Jag skulle ha slipa ur lite och JB welda sprickan. Mest för att jag är sjukt lat, drygt att starta svetsn osv, Ingen kan väl tro att man detonerar motorn och allt blir skrot samt att man dör och allt blir svart pga. en liten spricka?

Mvh
Bullen!

Post by Bullen! »

Jag resonerar som jag gör för att jag tycker det är tråkigt att kört 50mil och sen inte komma hem för att man gjort en tattarlagning. Om felet inte blir lagat rätt så att det återkommer så lär det inte varit lönt att laga det felaktigt.

Resonerar man inte som jag så ska man inte heller lyssna på mig förstås.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Bullen! wrote:Jag resonerar som jag gör för att jag tycker det är tråkigt att kört 50mil och sen inte komma hem för att man gjort en tattarlagning. Om felet inte blir lagat rätt så att det återkommer så lär det inte varit lönt att laga det felaktigt.

Resonerar man inte som jag så ska man inte heller lyssna på mig förstås.

jo jo .. men har du sedan tur så funkar det bra i all evighet och du har sparat in en massa tusenlappar, man lär kanske inte dra på roadtrip det första man gör..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
wallin

Post by wallin »

Lägg på minnet vad jag skrev i början av tråden ;)
Testade att fusk laga med special tätning
Funka inte många turer innan den blanda vatten i oljan
Gjutjärnet ändrar form med värmen
På min bil med endast 450hk
http://www.garaget.org/?car=312617" onclick="window.open(this.href);return false;
peppe
Moderator

Post by peppe »

Givetvis så klassas det som tattarlösning. Men katastrof uppstår inge om den misslyckas. Svetsa och sedan decka om nan inte vill borra nytt block osv. det klassas inte som tattarmek :)
Bullen!

Post by Bullen! »

Dawe: jag förlitar mig aldrig på turen. Finns det 1% risk att nåt kan gå åt helvete för mig så gör det oftast så.

Om "ondketchup" åker iväg på en banträff med med ett par vänner och alla kringkostnader sedan detta felar så är det en del slantar i sjön.
Ondketchup

Post by Ondketchup »

Nytt block är fixat så slipper ja problemet :)
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
BmwFredrik

Post by BmwFredrik »

Ondketchup wrote:Nytt block är fixat så slipper ja problemet :)

Bra val.

mvh
Allt under 3liter är startmotorer!

0707133777
93T

Post by 93T »

dino wrote:Lånar tråden, hoppas det är ok.

Hämtade min topp från planing idag och såg att det va lite material som saknas från toppen. Undrar om det är nåt som spelar roll eller om det bara är köra? Det är m50b25
Bilder

Image

Image

Det ser ju inte ut att sitta över kompressionsringen på toppackningen så det är inget att bekymra sig över.
dino

Post by dino »

93T wrote:
dino wrote:Lånar tråden, hoppas det är ok.

Bilder

Image

Image

Det ser ju inte ut att sitta över kompressionsringen på toppackningen så det är inget att bekymra sig över.

Ok tackar :)
Post Reply