_2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: _2499's ---e36 LIMO--- "snuskturbo"
Tjena! Dags igen. Har kommer över lite grejer =)
Nya dämpare bak samt massa grejer från BMW.
Millway-Blingbling
Bromsslangar.
Och så ett par 17" fälgar. Någon som vet vad dessa heter? Satt på en e39
Fick problem när jag skulle montera krängarn fram. Polarn har denna nu och ska förlänga den en bit. Blir ställbar
Mässningbussning i bromsok fram.
Sen fick jag hjälp av två polare en dag. Väldigt tacksamt!!! Här sitter Ante och slipar bort rost från bromskivorna fram.
Bakvagnen monterades klart.
Bromsar fram också. Det blev XP8 belägg.
Luftdags. Bromsarna gick kanonbra men slavcylindern skjöt vi sönder, så nu blir det till att plocka ner lådan igen
Kasse gjorde bilen besiktingsklar invändigt.
Nu sitter catchen fast med
En röd m3-spegel på ena sida. Retar väl alltid någon
Nya dämpare bak samt massa grejer från BMW.
Millway-Blingbling
Bromsslangar.
Och så ett par 17" fälgar. Någon som vet vad dessa heter? Satt på en e39
Fick problem när jag skulle montera krängarn fram. Polarn har denna nu och ska förlänga den en bit. Blir ställbar
Mässningbussning i bromsok fram.
Sen fick jag hjälp av två polare en dag. Väldigt tacksamt!!! Här sitter Ante och slipar bort rost från bromskivorna fram.
Bakvagnen monterades klart.
Bromsar fram också. Det blev XP8 belägg.
Luftdags. Bromsarna gick kanonbra men slavcylindern skjöt vi sönder, så nu blir det till att plocka ner lådan igen
Kasse gjorde bilen besiktingsklar invändigt.
Nu sitter catchen fast med
En röd m3-spegel på ena sida. Retar väl alltid någon
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Re: _2499's ---e36 LIMO--- "snuskturbo"
av vilken andledning ?
mvh
av vilken andledning ?
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: _2499's e36 m3 3.2/325 limoTURBO
Han kör ju bara i centrum. Inte på slitytorna såklart
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Re: _2499's e36 m3 3.2/325 limoTURBO
Har varit och kört ett race igen. Bränslesystemet är numera halvklart. Insug, halva avgas, kardan, tank, handbromswire osv, osv, monterat. Tog även ner lådan och fixade slaven som vi skjöt sönder förra gången, sen tillbaka med skiten och lufta. Denna gången höll det! Besiktning är bokad den 12 Maj, hoppas det går bra för sen åker åka-fort-grejerna på
När fronten är monterad är det inte så mycket mer att göra (Tack vare polarna ). Detta pga saknade delar, felbeställda grejer samt klantighet från min sida... Får nya grejer till helgen och håller tummarna för att jag beställt rätt denna gång.
När fronten är monterad är det inte så mycket mer att göra (Tack vare polarna ). Detta pga saknade delar, felbeställda grejer samt klantighet från min sida... Får nya grejer till helgen och håller tummarna för att jag beställt rätt denna gång.
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo
Fick ett mail i lördags där det stog att jag hade en vecka kvar till besiktning.. Fick bli tre dagas turbomekande för att komma tillbaka in i tidsplanen.
Monterat ihop dämparna efter många om och men..
Avgassystemet på plats!
Kasse monterar front.
Kränginghämmarn. Blev ej justerbar då 10mm borret var tokslut så jag orkade bara borra 2 hål
En början på bränslesystemet.
Grejerna som håller fast gaswiren var tokslut, och med ingen tid att skaffa ny fick jag modifiera den befintliga lite.
Tillverkade mig en liten grej
Uppstart ikväll!
Monterat ihop dämparna efter många om och men..
Avgassystemet på plats!
Kasse monterar front.
Kränginghämmarn. Blev ej justerbar då 10mm borret var tokslut så jag orkade bara borra 2 hål
En början på bränslesystemet.
Grejerna som håller fast gaswiren var tokslut, och med ingen tid att skaffa ny fick jag modifiera den befintliga lite.
Tillverkade mig en liten grej
Uppstart ikväll!
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
är det ingen snuskturbo längre eller varå??????
Vad är det för slangar? Tål de E85 eller ska du köra bensin? ser ut som vanliga bensinslangar isåfall kommer dom torka snabbt och bli helt stenhårda/spricka..
Köp den orangea gasolslangen, den tål E85.. fint föresten
Vad är det för slangar? Tål de E85 eller ska du köra bensin? ser ut som vanliga bensinslangar isåfall kommer dom torka snabbt och bli helt stenhårda/spricka..
Köp den orangea gasolslangen, den tål E85.. fint föresten
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
_2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo
Hm var det inte jag och du som hade en vadslagning om att bli stoppad av polisen?
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Dawe: Nää den börjar bli för fin och påkostad
IS-6091 och IS-6092, köpa på swedol. http://handla.swedol.se/" onclick="window.open(this.href);return false; Står att de klarar e85.
Bolero: Det är möjligt... Hur löd den?
IS-6091 och IS-6092, köpa på swedol. http://handla.swedol.se/" onclick="window.open(this.href);return false; Står att de klarar e85.
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Monterade just precis den slangen på en rs2:a som jag byggde om för e85, och dom har tyvärr börja spricka, ungefär 8 månader sen .
Jävla piss slangar!
Jävla piss slangar!
Har lite småfunderingar på att bygga seriösare bränslesystem efter sommarn så får väl göra det =)
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
_2499 wrote:Har lite småfunderingar på att bygga seriösare bränslesystem efter sommarn så får väl göra det =)
äsh skit samma , lägg pengarna i en burk och spara till smidda stakar och kolvar, finns säkert lite olika beg alternativ.. om du fortfarande har intresset kvar efter sommarn
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Var något med poliser och inte bli stoppad. Du pratade om att man kunde köra en hel sommar utan att bli stoppad._2499 wrote:Dawe: Nää den börjar bli för fin och påkostad
Jag klarade mig en dag när jag fick igång min sedan blev det första stoppet.....
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Bilen startade ju ej pga krabb i elen fram till pump... Så jag gjorde eget! Efter det märkte jag att 044an jag köpt var trasig så fick koppla förbi den. Efter det startade hon faktist, men hade krabb med returen så all bensin hamnade på vänstersidan i tanken...
Här sitter den fina asdyra startknappen till pumparna.
Drog ju sönder min gamla armatur så köpte en ny... Dock var det ju inte samma, men mixtrade ändå ihop något som inte fungerade... Efter detta testade jag en sista Åsa Nisse lagning så vi får se hur det går nu.
Vart ganska sugen på att se hur bilen såg ut på marken med vinterns modifieringar så det var bara till att sänka ner henne =)
Lååååågt : D
Här sitter den fina asdyra startknappen till pumparna.
Drog ju sönder min gamla armatur så köpte en ny... Dock var det ju inte samma, men mixtrade ändå ihop något som inte fungerade... Efter detta testade jag en sista Åsa Nisse lagning så vi får se hur det går nu.
Vart ganska sugen på att se hur bilen såg ut på marken med vinterns modifieringar så det var bara till att sänka ner henne =)
Lååååågt : D
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Efter lite krabbande startade ju som sagt bilen. En glömd jordkabel till boxarna gjorde att den spökade en hel del. Efter det fick jag ett sjujäklar oljeläckage i motorn och jag trodde jag var tvungen att riva ner allt igen. Men tack vare google så kunde jag konstatera att det bara var en lös bult på toppens baksida som nästan var helt utskruvad. Efter en stund trädde ett jäkla oväsen fram, och då nojjade jag så såklart och fimpade kärran. Efter lite felsökande så visade det sig att det bara var urtrampningslagret som dånade. Lite skumt då detta är sprillans nytt?
Provkört jag har jag med gjort. Bakvagnen sätter ju sig så blir bara lägre och lägre, däcken tar i mer och mer. Efter några desperata försök till att valsa skärmarna med stänger och slägga så struntade jag i det och beställde en skärmvals. Köpte även ett fjäderunderlägg till så att jag får upp den lite i baken. Bromspedalen känns lite slapp, men när jag väl stampar till så nyper det till sååååååå in i he*****. Vilken jävla grej! Sjukt stor skillnad mot glidarmercan! Men jag förstår inte varför pedalen är slapp i början? Kan det finnas lite luft kvar i systemet, eller är 325ans huvudcylinder för klen för m3 3.2 bromsarna?
Lite småpill kvar för att få grejerna att lira, men fasiken vad nöjd jag är trots allt
Fick hissa upp den igen och modifiera spindlarna lite.
Kan Ferrari så kan jag
Ser lite rejsigt ut i mina ögon =)
Provkört jag har jag med gjort. Bakvagnen sätter ju sig så blir bara lägre och lägre, däcken tar i mer och mer. Efter några desperata försök till att valsa skärmarna med stänger och slägga så struntade jag i det och beställde en skärmvals. Köpte även ett fjäderunderlägg till så att jag får upp den lite i baken. Bromspedalen känns lite slapp, men när jag väl stampar till så nyper det till sååååååå in i he*****. Vilken jävla grej! Sjukt stor skillnad mot glidarmercan! Men jag förstår inte varför pedalen är slapp i början? Kan det finnas lite luft kvar i systemet, eller är 325ans huvudcylinder för klen för m3 3.2 bromsarna?
Lite småpill kvar för att få grejerna att lira, men fasiken vad nöjd jag är trots allt
Fick hissa upp den igen och modifiera spindlarna lite.
Kan Ferrari så kan jag
Ser lite rejsigt ut i mina ögon =)
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Klarar min 320 huvudcylinder 8kolvsok fram och 4bak så klarar din m3 3.2 ok...
Lufta mera
Lufta mera
det blir gött jue
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Sen senast har jag bytt styrstag fram då gängorna på dessa var lite dåliga, och det är så förbaskat tråkigt att skruva med sånna grejer så det var bara bort med dom
Har även gått lös med gasolbrännarn, skärmvals, slägga och vinkelslip så nu får däcken plats ganska bra, men ska ändå höjja den 10mm i baken.
Gjort en hjulinställning samt svarvat en ny växelspak då den från schmeidmann vart så himla kort, och ingen växelknopp hade jag heller...
Sen blev det en sväng hit
Åkte dit på en felinställd lykta, glapp i den andra lyktan och massa olja på växellådan (Glömt dra en bult bak på toppen vid uppstart).
Så under nästa vecka fixar jag detta + höjer bilen i stjärten, kör in på bes igen och efter det blir det turbo
Har även gått lös med gasolbrännarn, skärmvals, slägga och vinkelslip så nu får däcken plats ganska bra, men ska ändå höjja den 10mm i baken.
Gjort en hjulinställning samt svarvat en ny växelspak då den från schmeidmann vart så himla kort, och ingen växelknopp hade jag heller...
Sen blev det en sväng hit
Åkte dit på en felinställd lykta, glapp i den andra lyktan och massa olja på växellådan (Glömt dra en bult bak på toppen vid uppstart).
Så under nästa vecka fixar jag detta + höjer bilen i stjärten, kör in på bes igen och efter det blir det turbo
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se