Hej!
Tänkte byta framruta och mina baksidorutor på min BMW e30 316i 2dörrars!
Någon som kan ge lite tips på vad man skall tänka på?
Har läst lite och rutan verkar inte vara så svår att byta, det enda bökiga kan vara att få tillbaka listen på framrutan
Men vore toppen om någon som gjort detta själv vill skriva en kommentar!
Sen hur är det att byta baksidorutorna? Är det svårare?
Vet att den sitter med 2st skruvar vid stolpen men sen där bak?
Skall man dra di pisten först och sen rutan eller kan man lyckas få dit allt direkt?
Tacksam för svar, Mvh / Jimmy
Byta framruta & sidobakrutor?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Byta framruta & sidobakrutor?
Använd ett snöre i skåran där "karossen" på listen sen drar du försiktigt in listen och har en vän som trycker utifrån!
De andra rutorna vettefan
De andra rutorna vettefan
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
tjena löste du de med sido rutorna jag står inför samma problem har fått bort dom men vet inte hur jag ska få dit dom igen, de verkar va ett hälvete
Sidorutorna: Sätt ihop allt löst utanför sen lägger du ett snöre i skåran som pimplarn säger
- ButterflyRacing
Som sagt...sidorutorna är enkla att få i med snöre eller elkabel komplitt med alla lister på plats.
Spreja med fönsterputs.
När det gäller framrutan...sätter vi listen i bilen först.....och ställer ner rutan i listen .
Sedan pillar man listen över rutan....en liten bit i taget med en avbtyten tum-stock.
Spreja med massor av fönsterputs....och bryt absolut inte mot rutan.
Spreja med fönsterputs.
När det gäller framrutan...sätter vi listen i bilen först.....och ställer ner rutan i listen .
Sedan pillar man listen över rutan....en liten bit i taget med en avbtyten tum-stock.
Spreja med massor av fönsterputs....och bryt absolut inte mot rutan.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
fixade de idag. de va riktigt enkelt tack