Spricka?????
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Spricka?????
plockad bort toppen idag o såg detta, är de allvarligt, varför?
/Johan
/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spricka?????
Inte direkt vanligt på M20 vad jag vet. Jobbigt att det sprukit på båda sidor om hålet Knappt så jag skulle åka vidare med det om det inte hade vart en snikmaskin.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- BmwFredrik
- Posts: 514
- Joined: 22 Nov 2005, 21:55
- Location: Dalarna/Långshyttan
Re: Spricka?????
Detta har hänt även för Bmwpatrik här på forumet, bara byta block som gäller..
Mvh Fredrik
Mvh Fredrik
Allt under 3liter är startmotorer!
0707133777
0707133777
Re: Spricka?????
är det verkligen så ? Det är ju bara mellan 2 kylkanaler det läcker ? packningen tätar väl uppåt ? ev svetsa åvansidan och låta det vara ?
jag har egentligen ingen aning.
jag har egentligen ingen aning.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Re: Spricka?????
Dawe_A wrote:är det verkligen så ? Det är ju bara mellan 2 kylkanaler det läcker ? packningen tätar väl uppåt ? ev svetsa åvansidan och låta det vara ?
jag har egentligen ingen aning.
Ja vet ej ingen mer som har några erfarenheter om detta?
Känns tungt nu om man måste byta block, suck:(
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
- BmwFredrik
- Posts: 514
- Joined: 22 Nov 2005, 21:55
- Location: Dalarna/Långshyttan
Re: Spricka?????
kör du med orginal botten är det ju bara att testa svetsa och köra vidare, men om du har smidd botten skulle då inte jag tveka en sekund att byta block.
Betydligt dyrare att byta allt kontra block
mvh
Betydligt dyrare att byta allt kontra block
mvh
Allt under 3liter är startmotorer!
0707133777
0707133777
Re: Spricka?????
jag hade testat att köra som det är, det är ju ingen spricka i cyl .. svetsa lite på åvansidan och plana och kör....
ska fan inte spela någonn roll hur mycket man än vrider och vänder på det.
ska fan inte spela någonn roll hur mycket man än vrider och vänder på det.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Spricka?????
markus wrote:Inte direkt vanligt på M20 vad jag vet. Jobbigt att det sprukit på båda sidor om hålet Knappt så jag skulle åka vidare med det om det inte hade vart en snikmaskin.
varför inte ? snik vs helsmidd 2 bar + ? kylvattnet ska ju inte påverkas av laddtrycket så skitsamma,
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Spricka?????
Dawe_A wrote:markus wrote:Inte direkt vanligt på M20 vad jag vet. Jobbigt att det sprukit på båda sidor om hålet Knappt så jag skulle åka vidare med det om det inte hade vart en snikmaskin.
varför inte ? snik vs helsmidd 2 bar + ? kylvattnet ska ju inte påverkas av laddtrycket så skitsamma,
Problemet är om sprickorna fortsätter. Dessutom blir ju gängan svagare och ev flexar stålet när du ska dra bultarna. Hade vart en annan sak om det bara var sprucket på ena sidan.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spricka?????
Hade en m20 med sådana sprickor
Funkade inte blandade vatten i oljan ,
Vattnet klättrade på toppbulten in i toppen
Funkade inte blandade vatten i oljan ,
Vattnet klättrade på toppbulten in i toppen
http://www.garaget.org/?car=312617" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Re: Spricka?????
wallin wrote:Hade en m20 med sådana sprickor
Funkade inte blandade vatten i oljan ,
Vattnet klättrade på toppbulten in i toppen
Samma problem här blocket åker åt helvete o pyramidringarna med, har bara haft problem med dom
får bli oringat igen eller va kör man med om man ligger runt 800hk???
/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spricka?????
Ondketchup wrote:wallin wrote:Hade en m20 med sådana sprickor
Funkade inte blandade vatten i oljan ,
Vattnet klättrade på toppbulten in i toppen
Samma problem här blocket åker åt helvete o pyramidringarna med, har bara haft problem med dom
får bli oringat igen eller va kör man med om man ligger runt 800hk???
/Johan
Cooperring packningen Ppf säljer såklart
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Re: Spricka?????
rockker wrote:Ondketchup wrote:wallin wrote:Hade en m20 med sådana sprickor
Funkade inte blandade vatten i oljan ,
Vattnet klättrade på toppbulten in i toppen
Samma problem här blocket åker åt helvete o pyramidringarna med, har bara haft problem med dom
får bli oringat igen eller va kör man med om man ligger runt 800hk???
/Johan
Cooperring packningen Ppf säljer såklart
Hur funka den, användning 1 gång? klara den bra med effekt? någon som kör med den i sin m20 här?
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spricka?????
coopering klarar bra med effekt, folk som åker en bra bit över 1000 på dom
coopering rekomenderas istället för pyramidringar, flera som menar på att det är en mycket bättre lösning
jag kommer åka coopering och jag jagar 1000whp
Lycka till!
Mvh
coopering rekomenderas istället för pyramidringar, flera som menar på att det är en mycket bättre lösning
jag kommer åka coopering och jag jagar 1000whp
Lycka till!
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lindgrennkpg
- Posts: 1040
- Joined: 07 Jan 2009, 04:26
- Location: Norrköping :)
Re: Spricka?????
Ringarna kan du ju återandvända om dom ser bra ut,
packningarna finns ju att köpa löst nu i webbshopen utan ringar så man kan bara byta den som när du byter toppackning i vanliga fall =)
Sjukt bra grejer!!
packningarna finns ju att köpa löst nu i webbshopen utan ringar så man kan bara byta den som när du byter toppackning i vanliga fall =)
Sjukt bra grejer!!
Johan Lindgren - 0763937586
Re: Spricka?????
Limma med cylindrisk fastsättning om du inte har tid och lust att byta block tvätta rent noga bara med breklean först annars byter man block om man inte vill chansa.... Har fungerat bra för mig.
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Spricka?????
Det där har ju inget med pyramid att göra dock. Cooper är lättare pga mindre bearbetning men pyramid håller nog för mer effekt och ställer inte till problem om man gör rätt
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.