Bmwandreas wrote:Sätt den långt från centrum så du får mycket utväxling. Annars blir den kuk att köra. Orig pedalen drar långt..
Det var bara en prototyp jag byggde för att se lite hur det hamnar..Inget jag skulle köra med . Spjäll lösningen kommer du Ärtan att lösa när jag lämnar upp den till er !
Luftat som en galning med både bilen igång och avstängd.
Pedalen känns svampig och trycker man 2 snabba så blir det stumt. Ställde ner bilen på golvet och testade att köra fram nån meter och bromsa. Tar i princip längst ner i botten.
Vad har ni för tips ? Luft kvar i systemet ? Låna trycklufts tjofräs som bilfirmor använder för att få ur ev luft kvar i systemet ? Huvudbromscylinder för liten för dessa bromsar jag har ? d2 8kolvs ok fram och 4 eller om det var 6 bak..
Blir galen snart. Vill ut och åka..
Många lär ju ha monterat på d2, xyz bromsar på sina e36or har det bara varit att lufta och sedan köra utan problem ?
Luftat som en galning med både bilen igång och avstängd.
Pedalen känns svampig och trycker man 2 snabba så blir det stumt. Ställde ner bilen på golvet och testade att köra fram nån meter och bromsa. Tar i princip längst ner i botten.
Vad har ni för tips ? Luft kvar i systemet ? Låna trycklufts tjofräs som bilfirmor använder för att få ur ev luft kvar i systemet ? Huvudbromscylinder för liten för dessa bromsar jag har ? d2 8kolvs ok fram och 4 eller om det var 6 bak..
Blir galen snart. Vill ut och åka..
Många lär ju ha monterat på d2, xyz bromsar på sina e36or har det bara varit att lufta och sedan köra utan problem ?
En liten backventil som sitter på en bit slang som du sätter på luftnippeln o öppnar den, sen pumpar du bara tills de inte kommer någon luft i slangen! As smidigt
Bruker varianten der man har ett lokk med slange som man skrur på beholderen, og skrur slangen på ventilen på ett hjul. Bare å åpne lufteskruen og la det renne til det kommer ny væske ut.. 1 person bytter hele systemet på toppen 5 min inklusive clutch bare å passe på at beholderen ikke går tom.
Kjøpte min på mekonomen har jeg for meg. Bedre enn noe annet jeg har vært borti, også av proff system, da det ofte blir mer søl av de når man er ferdig.
Silverboy wrote:Bruker varianten der man har ett lokk med slange som man skrur på beholderen, og skrur slangen på ventilen på ett hjul. Bare å åpne lufteskruen og la det renne til det kommer ny væske ut.. 1 person bytter hele systemet på toppen 5 min inklusive clutch bare å passe på at beholderen ikke går tom.
Kjøpte min på mekonomen har jeg for meg. Bedre enn noe annet jeg har vært borti, også av proff system, da det ofte blir mer søl av de når man er ferdig.
Ja den modellen har jag hört talas om när man monterar på behållaren och typ " Trycker " fram vätskan och tvingar den ännu mera framåt !
Ta ett lock till bromsvätskebehållaren, borra hål och dra genom en däckventil till ett vanligt hjul.
Sen trycker du på en gummislang av nått slag, sen vanlig tryckluftpistol att trycka med. Eller en ventil som passar på luften till hjulet sen en sån man sätter på kylslangar när man nyper åt som man kan justera hur mycket det ska flöda i slangen dvs hur hårt det ska trycka i behållaren
Den är satan bra att ha om man är ute och åker o luftar fast då har jag med 12v kompressor vill inte tömma ett hjul om man ska lyfta mycket
Skriver på telefonen så kanske inte går att förstå nått av de jag skrivit