Jag provade ändra bränsletryck, bytte spridare och justera LMM på min m20b20 och den gick ju
men tog fruktansvärt mycke bränsle.
Så då bytte jag tillbaka allt till original och stoppade på en 325 regulator 3bar mot original 2.5bar
och de fungerade perfekt, den blev lite slöare men inte farligt samt att den tog inte mycket mer bränsle
mot original.
///zemrén
etanolkonvertera E28an
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: etanolkonvertera E28an
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld
070-539 68 17
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld
070-539 68 17
Re: etanolkonvertera E28an
Dawe_A wrote:nicke.t wrote:ja hadde inga start problem ner mot -0 på m5 an,starta lika lätt som orginal,men de kanske är lite från bil till bil. å de va fekzen som gjort chip.
Skiljer sig M3 3.0 och 3.2 spridarna sig åt? vilka är det du rekomenderar fekzen
Jag tänker på dem som är 254 cc. Jag har för mig att dem används på både 3.0 och 3.2 men det låter lite tight på 3.2an med den effekten den har så börjar bli lite osäker på vad 3.2an har. Iaf är det dem som sitter på 3.0an.
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.