Bmw M3 E46 Timeattack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Bmw M3 E46 Timeattack
Skippa 2 st. De är inte värt det! Imponerande bygge, att du orkar:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Det kanske du har rätt i andreas. Motorn flåsar ju på rätt bra som den är samt är det ju extra vikt i form av en till turbo(om man kör 2)! Är ju väldigt sugen å prova precisions nya 6466! Tror den skulle passa mitt ändamål perfekt
- Bmwandreas
- Moderator
Jag tycker de är för små. Blir jävligt mycket mottryck med s54. Men mäter du inte och inte bryr dig så går det bra:) men behöver du 1000 nm vid 3000 rpm?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Behöver självklart 1100nm, nämen skämt åsido! Mätte ni mottryck på Mickes maskin när ni mappa den? Tänkte vara seriös när jag gör grenröret och noppa dit anslutningar för både avgasmottryck i kollektorn och avgastemps för varje cyl. Ska man likaså göra nytt så kan man lika bra göra det rätt direkt
Nämen andreas tror du seriöst det blir en stor flaskhals med 6466 med kanske t.om 1.32a/r så får jag väl titta på nå annat... Hade som sagt velat gå ner i storlek så jag kan få plats med en turbo (tiltandes uppåt) under karossbalkarna så jag slipper en oljesugpump. Tiltar jag turbon så får jag möjlighet för ett litet större avgashus men tyvärr så begränsas jag utav platsen för kompressorhuset. Du vet ju själv hur sjukt dåligt om plats det är på dessa maskiner..!
Toppmonterat är ju en möjlighet men det är ju inte direkt mycket plats där heller.. Samt flyttar man upp en 20kg turbo längre fram i bilen och uppåt = dåligt för viktfördelningen.
Nämen andreas tror du seriöst det blir en stor flaskhals med 6466 med kanske t.om 1.32a/r så får jag väl titta på nå annat... Hade som sagt velat gå ner i storlek så jag kan få plats med en turbo (tiltandes uppåt) under karossbalkarna så jag slipper en oljesugpump. Tiltar jag turbon så får jag möjlighet för ett litet större avgashus men tyvärr så begränsas jag utav platsen för kompressorhuset. Du vet ju själv hur sjukt dåligt om plats det är på dessa maskiner..!
Toppmonterat är ju en möjlighet men det är ju inte direkt mycket plats där heller.. Samt flyttar man upp en 20kg turbo längre fram i bilen och uppåt = dåligt för viktfördelningen.
- Bmwandreas
- Moderator
Jag mätte. 6466 med t4 dubbel 1.32 borde funka för 750 whp.
700 på hjulen då är jag mer än nöjd, så klarar den 750 då får man väl se det som en bonus!
Vart ingen garagetid igår pga man var i umeå under dagen samt såg skit hockey under kvällen
Dock gjorde man upp för det idag. Plåtlådor för framstötorna gjorda, framstötorna kapad och notchade, bottenstötta mellan huvudbågen kapad och notchad.
Gick t.om så bra att jag tänkte "tvärgöra" staget som går mellan framstötorna vid framrutans överdel innan man skulle åka hem å snöra i sig middag. Och där vart det en brainfart av dess like. Bara snöra bort staget och beställa nytt! SAT*NA PERKELE
Kommer en liten update ikväll med bilder.
Skönt ljud i denna turbosmiskarn(porsche?) -> http://www.youtube.com/watch?v=P-Em41zWanw" onclick="window.open(this.href);return false;
Vart ingen garagetid igår pga man var i umeå under dagen samt såg skit hockey under kvällen
Dock gjorde man upp för det idag. Plåtlådor för framstötorna gjorda, framstötorna kapad och notchade, bottenstötta mellan huvudbågen kapad och notchad.
Gick t.om så bra att jag tänkte "tvärgöra" staget som går mellan framstötorna vid framrutans överdel innan man skulle åka hem å snöra i sig middag. Och där vart det en brainfart av dess like. Bara snöra bort staget och beställa nytt! SAT*NA PERKELE
Kommer en liten update ikväll med bilder.
Skönt ljud i denna turbosmiskarn(porsche?) -> http://www.youtube.com/watch?v=P-Em41zWanw" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Davajn on 20 Apr 2012, 22:27, edited 1 time in total.
Teströr och notchen verkar fungera ypperligt.
Duger
Tight passform
Jobbigt golv att bocka till en platta på så det blev att göra lådor här med.
Ska man svetsa fast den i karossen måntro?
Duger
Tight passform
Jobbigt golv att bocka till en platta på så det blev att göra lådor här med.
Ska man svetsa fast den i karossen måntro?
Jag punkta fast min sträva där iaf,snygga lådor
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
0730468169
Inte har du några mer byggbilder på ditt burbygge som ligger å skräpar på datorn? Du kanske har tänkt på nått som jag inte tänkt på, som jag kan utnyttja
har skit dåligt med de då datorn ja hade allt på har krachat för länge sen..
bakvagns infästningarna byggde ja ihop med buren annars är de väl inge konstigheter..
bakvagns infästningarna byggde ja ihop med buren annars är de väl inge konstigheter..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
0730468169
Ska jag också göra. Hade dock tänkt göra det lite annorlunda än vad du har gjort. planerna att göra ett X mellan diffinfästningarna sedan ett rör mellan fjäderbenstornen bak.
Nå sånt här typ:
Funkar nog bra hur än man gör det dock! Allt är bättre än org
Nå sånt här typ:
Funkar nog bra hur än man gör det dock! Allt är bättre än org
Inte gjort så mycket under helgen men jag var och hämtade blocket.
Fick en ny oljepump på köpet
Fick en ny oljepump på köpet
Stiligt!
Vad är det för spec på blocket ?
Vad är det för spec på blocket ?
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
dremelborrade volvo kolvar, citroen dx stakar och vev från gammelsmurfen. Nämen skämt åsido! Coatade CP kolvar á 87.5mm(org 87mm) 9.0;1 i komp, Carillo stakar och coatade org lager. Simpelt recept
För övrigt är oljepumpen till salu om någon behöver! Ska tydligen vara samma oljepump på s50in om inte realoem ljuger för mig.
För övrigt är oljepumpen till salu om någon behöver! Ska tydligen vara samma oljepump på s50in om inte realoem ljuger för mig.
hej dubbel kolla lagerspelen oftast 3 olika spel på s54
mvh micke
mvh micke
vrf sätter alla mitten strävan där nere ? vad har den för syfte om man skulle rulla med bilen ? inte ett skit för buren viker ihop sig lika lätt som innan om man har otur. krysa i huvudbågen.
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Öhh va? Strävan ska sitta där. Kika regementet igen..
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm