vad kör ni för sprut på era bilar?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

struten

Post by struten »

dellorto 40mm!!! ingen krånglig elektronik :lol:
allt går för sakta
Fear This

Post by Fear This »

ja lägger in ett till kasst inlägg då :) kör med mappat motronic och fick ut 460hk på driven vid 0,75 bar.. ska maxa gt40´n jag har med motronicet nästa år och siktar på 6-650hk i motorn innan jag byter... lite synd bara att de inte e så många som gillar att pilla med det..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Maverick

Post by Maverick »

Kör med MegaSquirt V3.0 med msn extra koden samt MSD 6a tändförstärkare.

Har fungerat klockrent i runt 700mil i sommar!
Mustang -69a
robber

Post by robber »

kommer köra E34 M5 3.6 sprut med omprogramerad Alpina programvara.
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Fear This wrote:ja lägger in ett till kasst inlägg då :) kör med mappat motronic och fick ut 460hk på driven vid 0,75 bar.. ska maxa gt40´n jag har med motronicet nästa år och siktar på 6-650hk i motorn innan jag byter... lite synd bara att de inte e så många som gillar att pilla med det..

Det handlar om att det kostar ca 150k att köpa det som behövs för att kunna pilla med det. Klart att Boschskrotet funkar, men det är ju inget som gemene man kan justera själv.
peppe
Moderator

Post by peppe »

Vi kör VEMS ihop med 6st biltema spolar, dom torra.

Funkar hyffsat, vi får se hur det går då vi kranar på mera. Kanske får stoppa in en tändförstärkare om vi ska ladda på mera, tiden får visa.
Fear This

Post by Fear This »

Bäckis wrote:
Det handlar om att det kostar ca 150k att köpa det som behövs för att kunna pilla med det. Klart att Boschskrotet funkar, men det är ju inget som gemene man kan justera själv.

hehe kan tänka mej det kostar en del, sen är det väl inte så användarvänligt heller så..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Fisåkare

Post by Fisåkare »

Huka er nu!!! L-Jetronics mycket exklusiva Top off the line sprut :shock: (man har ju humor iaf) , med MSD Digita-6 Plus Ignition, SS coil och Tach adapter. Ska spara lite slantar till våren, och sedan pröjsa någon mappar guru att justera in mitt MS 3.0. Eller om jag ska handla upp mej på ett OMEX system. Mappning är ja hur som haver helt KO DUM på :oops: :oops: :wink:
tafsern

Post by tafsern »

pectel t2 eller t6 2000 ecu. lett mappet og brukt av de store "gutta"

EFi euro96:lol: blir nok et sånt på min da t2 ikke går til 6 cyl og t6 er alt for dyrt :roll:
dgyldmark

Post by dgyldmark »

MSnS extra 2.2
M5Einar

Post by M5Einar »

MegaSquirt V3.0
Post Reply