Tja!
Har ett underligt problem i min bil, köpte den för 2-3 veckor sen nu, en e36 touring från 97, import. Den har stora högtalarpaketet, och där med ett slutsteg vänsterbak i bagaget bakom skyddet! Jag fick med en stereo som satt i, som funkade. Dock fungerade inte minnen i den. Köpte en ny stereo i veckan, som jag skulle koppla in i bilen. Satte i dom två iso kontakter man ska sätta i, och INGET hände. Börja googla osv provade att koppla på olika sätt och har testat allt nu känns de som!
Det går att få stereon att starta på 2 sätt, ett är att man kopplar gul + röd från stereon till röd på iso. Dock funkar inte högtalarna då!
Andra sättet är att man sätter gul + röd från stereo till guld + röd från iso in i samma skarv, alltså samma ström i alla kablar. Då funkar högtalarna och allt, förutom minnet!
Kabeln som ska enligt kopplingsschemat ge konstant ström, ger de, men de är inte 12v (röd/vit)
Personen som bytte från org stereon klippte alla kablar från org adaptern och kopplade "för hand" så de gick till en iso, och har provat alla kablar på olika ställen men inget gör så steron startar eller att minnet är kvar!
Skall tilläga att jag har provat 2 andra stero som båda funkar i andra bilar (gör även den nya) men ingen funkar i BMWn
Är desperat efter hjälp!!!
Problem med stereo e36 touring
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Problem med stereo e36 touring
röd kabel= 12v (konstant) gul= signalström från tändningslåset (slår på stereon) är dessa kablar kopplade gul>gul/röd>röd så är iallfall det rätt. annars kan de vara dålig jord som gör att stereon inte behåller minnet.
kan vara lite vad som på dessa stereo system..
kan vara lite vad som på dessa stereo system..
bmw is tha shit!
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
-
Fick dra en ny kabel direkt från batteri, då fick jag minne hittade ingen 12V(konstans) i någon kabel!
Dock har jag ett nytt problem, för stereon funkar kanon även högtalare nu! Eller ja högtalarna spelar inte så bra när man höjer, för att steron inte orkar driva allt. Så steget verkar inte funka/vara felkopplat de med... Någon som vet hur man enklast kollar om de funkar/är på?
Dock har jag ett nytt problem, för stereon funkar kanon även högtalare nu! Eller ja högtalarna spelar inte så bra när man höjer, för att steron inte orkar driva allt. Så steget verkar inte funka/vara felkopplat de med... Någon som vet hur man enklast kollar om de funkar/är på?
Vart bor du? Har ett steg som bara ligger du kan få och testa med.
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
-
Bor i skövde!
-
Löste de nu idag, han som klippte alla kablar kan inte varit så smart, enda som stämde med vad som skulle vara rätt va högtalarkablarna, allt annat var fel!
Röd/vit och Vit fick till steget, Röd/vit skulle ha konstant ström, inte ge! och vid va remote till steget... Men löst nu
Röd/vit och Vit fick till steget, Röd/vit skulle ha konstant ström, inte ge! och vid va remote till steget... Men löst nu