Ta bort lacken från fälgar.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
hur avfärgar jag fälgar? finns det firmor som erbjuder detta? kanske vanliga lackerare? har sett något bad som man doppar lackerade detaljer i där färgen i stort sett bara spolas av sen.
jag är inte intresserad av att blästra eller sitta och slipa som en tok. för ytan ska poleras.
jag är inte intresserad av att blästra eller sitta och slipa som en tok. för ytan ska poleras.
Re: Ta bort lacken från fälgar.
När Kungälvs Pulverteknik pulverlackar så lägger han alla saker i ett lut-bad i 24h. Sök på "lut".
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Duxola.. kanske inte finns i Sverige.. nu finns den väl inte i Norge heller..
Om dom är pulverlackade funkar inte paintremover (heller inte duxola)
Om dom är pulverlackade funkar inte paintremover (heller inte duxola)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Fälgfixarna Helsingborg
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Jag är lite rädd att du får slipa ändå för det är troligtvis en ganska rå yta på gjutningen under all färg.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
Det är dom smidda m5 e34 fälgarna det gäller. De fanns att få som högglans som tillval. Vet ej hur ytan är under men om den är bra så hade det varit trevlgt att inte slipat som ett första moment.
Men måste jag så får det bli slip. Eller lack å skita i högglans. Men det är ju så grannt med lite bling som jag hade på min m535 med den arga N/A s38b38 på 384hk
http://www.garaget.org/?car=179883&image=1693546
Hur slipar man på vettigast och enklaste vis? Det är ju lite vinklar å vrår. Någon som gjort detta och har tips?
Men måste jag så får det bli slip. Eller lack å skita i högglans. Men det är ju så grannt med lite bling som jag hade på min m535 med den arga N/A s38b38 på 384hk
http://www.garaget.org/?car=179883&image=1693546
Hur slipar man på vettigast och enklaste vis? Det är ju lite vinklar å vrår. Någon som gjort detta och har tips?
Ja är det såna fälgar då kan det ju finnas hopp. Nelsson lämnade sina till Fälgfixarna och fick kanten polerad. Vill minnas att det var för pengar som man inte vill göra det själv för!
Henrik Braun
0708438759
0708438759
De er pulverlakket eller noe i den duren, helt HELVETE å få av lakken på de..
Har selv akkurat gjort det, og det krevde MYE lakkfjerner. Og under den sølv lakken er det svart lakk, og den sitter som F... og under den svarte lakken er det GROV overflate..
Skal finne link til en som har pusset opp ett par slike felger nylig, så får du se
Har selv akkurat gjort det, og det krevde MYE lakkfjerner. Og under den sølv lakken er det svart lakk, og den sitter som F... og under den svarte lakken er det GROV overflate..
Skal finne link til en som har pusset opp ett par slike felger nylig, så får du se
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
here you go
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... &start=225
(starter på side 16 og fortsetter ut hele tråden med ett par forskjellige sett)
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... &start=225
(starter på side 16 og fortsetter ut hele tråden med ett par forskjellige sett)
Last edited by Silverboy on 16 Apr 2012, 22:47, edited 1 time in total.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Sølv lakken er grei nok å få av, det er den svarte som er ett slit..
Jeg brukte mange omganger med lakkfjerner, og så satte jeg felgene i en dreiemaskin som vi normalt bruker til bremseskiver, og lot den stå å gå mens jeg brukte slipepapir fra 80korn og oppover.. viktig å ha slipepapir som ikke har tett bakside, da lakken kladder papiret med en eneste gang.
Mitt tips: lever de til noen som har utstyr til å fjerne all lakk!.. it sucks!
Jeg brukte mange omganger med lakkfjerner, og så satte jeg felgene i en dreiemaskin som vi normalt bruker til bremseskiver, og lot den stå å gå mens jeg brukte slipepapir fra 80korn og oppover.. viktig å ha slipepapir som ikke har tett bakside, da lakken kladder papiret med en eneste gang.
Mitt tips: lever de til noen som har utstyr til å fjerne all lakk!.. it sucks!
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Biltemas gelklägg funkar även på pulverlack.. Klarlacken på mina rondell bara lossnade.. Fick hjälpa till lite med ett rakblad men inget större projekt..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Den har jag provad på dom aktuella fälgarna, och det blev inget resultat alls!
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Biltemas färgborttagning och mycket påkladdat sen i med fälgen i en sopsäck länge, har haft mina i påse flera dygn. Har det torkat så spraya på med vatten.
Det tar tid om det är pulverlackat.
Det tar tid om det är pulverlackat.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
Jag blästrade mina fälgar med glasbläster. Det tog rätt lång tid (ca 2-2,5h/fälg) och då var det 5 ekrade fälgar utan massa konstiga vinklar och vråer, vet inte om jag skulle vilja ge mig på y-rondeller eller liknande.. Men vart jävligt nöjd med resultatet!
Jag ringer fälgfixarna
En sån där gummitrissa till borrmaskinen då? Det avverkar väl färg som fan och är skonsam mot metallen? Iaf om man inte är efterblivet hårdhänt?
Och det är bara fälgkanten som ska poletas. Inte ekrar osv så man blr ju komma åt?
Och det är bara fälgkanten som ska poletas. Inte ekrar osv så man blr ju komma åt?
Bullen! wrote:Jag ringer fälgfixarna
Vad sa dom?
-Fälgfixarna
-Hej det är Sammy
-Hej Sammy
-Kan ni fixa mina fälgar?
-Ja, det kostar ______kr.
Henrik Braun
0708438759