Bäckis wrote:Den enda wg jag sett som ändrat färg hade gått 500 timmar under full last på en lastbilstillverkares motorlabb, men den var hel efteråt. Ligger klockan mot turbinhuset eller kör du 1100 grader avgastemp?
Har du migsvetsat grenröret? Det är nog dags att lämna på invändig blästring.
Fint resultat men synd att förstöra massa grejor
Har faktiskt en precis likadan kameleont wg på min bruksbil, den fungerar dock fortfarande. Kanske läge att muttra isär den och slå en kik på membranet. Fler som lyckats med det?
Njae... inte direkt. Sitter ganska direkt i kollektorn. Men visst den blir ju lite inbakad mellan grenrör och avgaset, dock inte så värst nära något av det. Fungerar dock fortfarande, bara lite suspekt nyans på den. =)
Tjuuuren wrote:Njae... inte direkt. Sitter ganska direkt i kollektorn. Men visst den blir ju lite inbakad mellan grenrör och avgaset, dock inte så värst nära något av det. Fungerar dock fortfarande, bara lite suspekt nyans på den. =)
Haha!
Ja som alltid tyckt din wg ser bögig ut.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Bäckis wrote:Den enda wg jag sett som ändrat färg hade gått 500 timmar under full last på en lastbilstillverkares motorlabb, men den var hel efteråt. Ligger klockan mot turbinhuset eller kör du 1100 grader avgastemp?
Har du migsvetsat grenröret? Det är nog dags att lämna på invändig blästring.
Fint resultat men synd att förstöra massa grejor
Nja, nu var det inte exakt som du beskriver det, men visst den wg fick jobba. Membranet hade sett sina bästa dagar, men i övrigt var wg fit for fight om jag inte missminner mig. Fin färg hade den fått dock . Fick du se hur den såg ut?
Grattis till rytet Erik . Jävligt tråkigt med de rasade delarna .
Bäckis wrote:Den enda wg jag sett som ändrat färg hade gått 500 timmar under full last på en lastbilstillverkares motorlabb, men den var hel efteråt. Ligger klockan mot turbinhuset eller kör du 1100 grader avgastemp?
Har du migsvetsat grenröret? Det är nog dags att lämna på invändig blästring.
Den där färgen har jag sett förut... svartanodiserad aluminium får den där färgen när man svetsar i det, så det måste varit fruktansvärt varmt åt den där stackars wastegaten.
*Citat från rejsa, skrivet av Fröken Magnaten* "Är det du eller pimplaren som promoddar utanför fönstret? Helst inte efter 21 tack då småbarn försöker sova "