93T wrote:Hörde att han hade problem med däcken, vänster bak var så gammalt att slitbanan gav sig och demolerade bakstötföngaren samt Marcos fönsterruta bakom
Tror jag inte
Men han har problem med en spridare som gått pajj däremot Ska köra ner där nu och kolla läget
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
avlastad och hemkommen från en givande dag hos Marco Garver, mycket bra kille att ha med å göra! lyckades lura på mig nya 1700cc spridare åhhh jävlar va lent å fint den gick sen dock så strulade min laddtrycksstyrning så vi kom aldrig över 1,5 bar( Cerveza ville bara ge han mer) så vi avslutade dagen där.
intercoolern har numera blivit en tube&fin, alldeles rund och fin
cerveza wrote:Ca 649hk beräknad motor effekt. 682Nm. 1,5kg i ladd
Beräknad motoreffekt är det minst intressanta i världen tror jag, det är vad man har på hjulen som räknas, jag menar vissa räknar ju 20% och vissa 8, i JRM:s bänk så försvann 200 hästar enligt deras bänk som räknade om under motorbromsning efter pullet.
542whp 680nm
de är klart man får olika förluster beroende på hur de mäts, på rullar så spänner du ju bilen hårt mot backen medans inget däcktryck alls på navmätning? eller har jag fel?
Ronnie AVR wrote:Har man ca 19% drivlineförlust när man kör rullar eller hur räknar man om de eller gör datorn de själv?
Vissa rullar räknar ut det själv. När Man kör en bil som fiddes med mongoutväxling så spänner man ner den RIKTIGT hårt för att inte få hjulspinn, samt slänger 2 tjockisar i skuffen.
Vågar sticka ut hakan och säga att där är 600NAVHästar
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk