hårda kopplingar vs pedalställ.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
hårda kopplingar vs pedalställ.
halloj, tänkte bara fråga fall jag är den enda som har problem med pedalstället efter byte till hårdare koppling? I mitt fall 765platta & 6 puck.
Först hade jag problem med att själva kopplingspedalen kröktes, tillslut vart den helt böjd och låg nästan i golvet. Efter att ha riktat upp den och förstärkt med längsgående järn och genomgående bult på 3 ställen så funkade den perfekt.
Nu har själva fästet till kopplingscylindern brustit så hela skiten sviktar åt sidan när jag kopplar... Allt sitter på original position så det är inga konstiga belastningspunkter .
Bilen ifråga är en gammal M535a
är det inga fler som haft problem med det?
Först hade jag problem med att själva kopplingspedalen kröktes, tillslut vart den helt böjd och låg nästan i golvet. Efter att ha riktat upp den och förstärkt med längsgående järn och genomgående bult på 3 ställen så funkade den perfekt.
Nu har själva fästet till kopplingscylindern brustit så hela skiten sviktar åt sidan när jag kopplar... Allt sitter på original position så det är inga konstiga belastningspunkter .
Bilen ifråga är en gammal M535a
är det inga fler som haft problem med det?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Hade inga som helst problem med sånt.. =)
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Enda bilen som det har varit ett problem på är 02:r men då är ju allt byggt i tunnplåt också:)
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Har inga sånna problem heller, kör 765 + 4p sinter
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Har sett problemet på flera e30. Bara att förstärka som gäller, pedalerna brukar krökas.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
hårda kopplingar vs pedalställ.
WTF!! Någon som haft det problemet med bromspedalen eller gäller det bara kopplingapedalen?
Enköping, 073-3104393
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
okej då va jag inte ensam iallafall, tyckte det vart så himla märkligt att jag har "så mycket" problem med att få kopplingspedalen/fästen till att ens hålla när det aldrig skrivs om det för övrigt.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
- cjagenmark
- Posts: 335
- Joined: 15 Jan 2007, 21:02
- Location: Ronneby
hårda kopplingar vs pedalställ.
Har två st med 765. Inga problem med att pedalen ger sig
// Christoffer Jägenmark
E28 M50B28 Turbo
0768395017
http://www.garaget.org/?car=297425" onclick="window.open(this.href);return false;
E28 M50B28 Turbo
0768395017
http://www.garaget.org/?car=297425" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Hur mycket har ni kört med bilarna då? Nu vet jag inte men tror Dawe kör med bilen dagligen som en pendlar bil
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Har iof inte kollat så noga men inte märkt nåt på min e30. Kört över 2000mil med 765 skulle jag tro.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
har trampat av biten mot huvudcylindern samt krökt pedalen på e30in med 618 platta.
nu har jag boxat och förstärkt så får väl se om de håller bättre med nya kopplingen som blev 765 platta.
MVH Micke
nu har jag boxat och förstärkt så får väl se om de håller bättre med nya kopplingen som blev 765 platta.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
jag har använder min som bruksbil, har kört kanske 200 , max 250mil med nya kopplingen ..
jag ska se om en kille vill sälja hela plåten bakom pedalerna där fästena till huvudcylindern sitter, sen förstärka den på något vettigt sett innan jag monterar igen.
pedalen verkar hålla bra nu iallafall. =)
det är den biten mot huvudcylindern jag också trapat av , liksom delat den på mitten på något sett.. precis som att den är i 2 delar från början.. ser så ut :S
jag ska se om en kille vill sälja hela plåten bakom pedalerna där fästena till huvudcylindern sitter, sen förstärka den på något vettigt sett innan jag monterar igen.
pedalen verkar hålla bra nu iallafall. =)
flp wrote:har trampat av biten mot huvudcylindern samt krökt pedalen på e30in med 618 platta.
nu har jag boxat och förstärkt så får väl se om de håller bättre med nya kopplingen som blev 765 platta.
MVH Micke
det är den biten mot huvudcylindern jag också trapat av , liksom delat den på mitten på något sett.. precis som att den är i 2 delar från början.. ser så ut :S
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Undrar varför de pajar på vissa bilar, jag var verkligen elak emot min koppling i m535! den fick smaka många dumma tramp
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Pimplaren wrote:Undrar varför de pajar på vissa bilar, jag var verkligen elak emot min koppling i m535! den fick smaka många dumma tramp
Det lär vi nog aldrig få reda på, min första tanke (efter att jag plockat bort allt) var att jag kanske monterat slavcylinderns övre "ögla" på fel sida "pinnen" på kopplingspedalen så att den liksom tryckt snett ner i cylindern och belastat väldigt skevt.
men vem vet , blir nog till att försöka hitta en helt ny plåt som sagt, hittar jag inte någon på ett par dagar så förstärker jag den gamle.. =)
Kan det vara nr 1 på bilden tros?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
såhär ser fenomenet ut, märkligt att det sviktade
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: hårda kopplingar vs pedalställ.
Fan vad udda!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;