Fernis1 wrote:Bara jag som inte saknat honom? nu saknas bara nobbe, robbz och resten av världsmästare på allt ligan
Du & 2 till som inte saknat honom....
Hur kan man ogilla nån som alltid säger vad han tycker å tänker? Finns inget "de ser okej ut" bara "ser ut som skit" eller "fan va nice det blev"... jag älskar det
Fernis1 wrote:Bara jag som inte saknat honom? nu saknas bara nobbe, robbz och resten av världsmästare på allt ligan
Du & 2 till som inte saknat honom....
Hur kan man ogilla nån som alltid säger vad han tycker å tänker? Finns inget "de ser okej ut" bara "ser ut som skit" eller "fan va nice det blev"... jag älskar det
Inte det jag ogillar utan det faktum att han kan allt om allt, från ekonomi till greanpeace till ramlösa till ja you name it, han kan ju aldrig ha fel. samma var det med nobbe/robbz jag är också en ärlig person som säger vad jag tycker
Nu fattar jag inte.... Är du rent av avundsjukt på hans enorma kunskap, för kan man allt om de du rabbla upp så lära man erkänna att snubben e smart.... Skulle jag kunna allt om allt skulle jag också dela med mig av all min kunskap, det är ju ett rån mot männskligheten att sitta tyst i ett hörn när man kan lösa alla problem...
Ärligt, fatta om Da Vinci skulle setat och tänkt men aldrig skrivit ner saker, skulle vart kvar på stenåldern...
pizza wrote:Nu fattar jag inte.... Är du rent av avundsjukt på hans enorma kunskap, för kan man allt om de du rabbla upp så lära man erkänna att snubben e smart.... Skulle jag kunna allt om allt skulle jag också dela med mig av all min kunskap, det är ju ett rån mot männskligheten att sitta tyst i ett hörn när man kan lösa alla problem...
Ärligt, fatta om Da Vinci skulle setat och tänkt men aldrig skrivit ner saker, skulle vart kvar på stenåldern...
Nej är absolut inte avundsjuk menar mer på att dom tror dom kan allt om allt, öppnar käften i allt som går att öppna käften i lägger sig i allt är allmänt jobbiga bara
"tror att de kan allt". Det är bara de som inte kan något som är skeptiska till att en person kan mer.
Jag ljuger aldrig och om jag gissar stå ställs påståendet alltid som en fråga.. Jag kan mycket, inte nödvändigtvis om huvudämnet på detta forumet för där kan jag kanska lite om man exempelvis jämför med just ramlösa som du nämnde. Det är ganska enkelt att lära sig allt som är värt att veta om buteljerat vatten. Anledningen är ju att jag sökte bästa drycken. Så då fick man gå igenom alla alternativ. För inte fasen gör jag som snittsvensson och tar den flaskan som är snygg. Jag tror att det finns folk här som druckit 100 burkar coca cola utan att kunna säga en enda siffra på innehållet förutom kanske volymen.
Det senaste onödiga jag lärt mig mer om är hur en ägglossning hos däggdjur egentligen går till. Eller iaf så mycket som "vi" vet om det.
Ok men kommer ihåg nån gång då någon rasat på detta forum och det skulle hostas upp typ 20-30.000kr och personen sa att det inte blir nå mer köra då va du snabbt där "Eh det där kan en vanlig svenson lägga undan på 2 månader så sluta gnäll nu och få ihop de igen" eller något liknande, då hade du helt plötsligt kännedom om hans ekonomi och hur mycket han kunde lägga på sin bil per månad?
Man kan alltid prioritera.... Så ja, delvis vet man saker om ekonomin Skippa krogen, pizzan, jobba över så kan de flesta lägga undan 3-6000 iaf... Kan man inte de så har man valt fel hobby, därför inte jag bygger nå kul, jag älskar att titta på kontot å se 6 siffror, bättre känsla än 2,5kg på en s38
Äh, du fatta va jag mena, nu ska jag kolla hur balansen blev med dagens lön Hahaha
pizza wrote:Man kan alltid prioritera.... Så ja, delvis vet man saker om ekonomin Skippa krogen, pizzan, jobba över så kan de flesta lägga undan 3-6000 iaf... Kan man inte de så har man valt fel hobby, därför inte jag bygger nå kul, jag älskar att titta på kontot å se 6 siffror, bättre känsla än 2,5kg på en s38
Äh, du fatta va jag mena, nu ska jag kolla hur balansen blev med dagens lön Hahaha
Jojo men att sitta och säga vad folk ska kunna lägga på sin bil och inte och samtidigt säga om dom inte klarar lägga undan det så tjänar dom dåligt samtidit som man själv skryter om att man köpt sitt hus cash hit och dit sen när m3an rasar så har man inte själv råd att laga den och skyller på att man inte har tid istället i flera månader, bara sånt jag tycker är lite roligt.
hahah... lycka till att lägga undan pengar samtidigt som du är mitt i ett racebygge med en vanlig Svensson lön. Eller ja, det går ju om man vill men då får man lägga en max 5 tusen i månaden eller leva som en arbetslös & då tar ju bygget ungefär 3år att färdigställa hur mycket du än ligger i..
Jag hade fakturor på 17, 10, 27 , 12, 18 tusen varje månad.
jag tror att vi kan vända på det rakt av, om du har funderat på att spara undan mycket pengar - då har du valt fel hobby.
Last edited by Dawe_A on 23 Mar 2012, 18:33, edited 1 time in total.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Dawe_A wrote:hahah... lycka till att lägga undan pengar samtidigt som du är mitt i ett racebygge med en vanlig Svensson lön, fall du inte vill att bygget ska ta 8år att göra klart och lägga max 5k / månaden på bilen.
De jag menar å därför jag hellre har pengar på banken å i kakburken....
Bullen vet allt, förut sa han att jag va tjock så jag kollade i profil i spegeln å kg hade kula.... Han hade inte ens sett mig å ändå visste han det, fan gränsfall till allsmäktige
Dawe_A wrote:hahah... lycka till att lägga undan pengar samtidigt som du är mitt i ett racebygge med en vanlig Svensson lön. Eller ja, det går ju om man vill men då får man lägga en max 5 tusen i månaden eller leva som en arbetslös & då tar ju bygget ungefär 3år att färdigställa hur mycket du än ligger i..
jag tror att vi kan vända på det rakt av, om du har funderat på att spara undan mycket pengar - då har du valt fel hobby.
Enligt bullen var det ju inga problem att fixa fram dom där 20k som behövdes på 2 månader för att få ihop bilen inga problem det var ju det han sa det kan vem som helst som jobbar med standard lön.
Sånt jag stör mig på han snackar så mycket fikabröd och i alla trådar det gick att skriva i skulle det skrivas, men vem vet han kanske har ändrat sig nu efter 1 år i mörker och terapi
(jag kan faktiskt inte minnas just det. det kan varit lite i provokation jag sagt det. kanske va jag moderator då och ville locka till att köpa speedparts i webshopen kanske?)
"äh, det skakar du lätt fram på två månader" är ju en spark i röven bara. eller en dunk i ryggen för att kämpa på. visa att allt går om man vill. Men har man redan en nagel i ögat till den som pushar så då blir det ju väldigt negativt laddat såklart.
*provokation mode-on* jag kan va behjälplig med budget om någon vill. har ni 17k ut i månaden som är ganska svensson. Då är det en baggis att göra om i livet så man sparar 10k i månaden. har ni vårdnad om barn så måste man gå mot all moral som finns för att det ska gå men finns inget barn med i bilden så går det utan några problem.
jag har inte jobbat 2011. levt på föräldrapenning. det går att spara pengar ändå. men inbilla er inte att ni kan bo där ni helst vill bo. och med den standarden som får polarna att snacka om hur fräsigt man har det.
Enda bullen inte kan är att erkänna att han tycker om judar
Så. Vi har klarat av ekonomibiten både sin egen och andras ekonomi, den obligatoriska gymbilden, vi har "provocerat", spekulerat och diskuterat. NU är bullen tillbaka