Jo nu är det så här att jag ska byta framdäck på mina Brock B2 7,5" fälg med 165/45 16 och jag vet att däckmontörer brukar inte bli så värst glada när man ger dom den uppgiften =)
Så är det någon som vet ett bra ställe i Sthlm, gärna norra sidan men funkar även med södra.. Knivsta och eventuellt Uppsala kan också fungera..
Det är alltså 2st 7,5" fälg med 165/45 16 som ska krängas av gamla och på med nya samt balanseras. Sen vill jag även balansera bakfälgarna.. Nåt tips?
Kränga om tyskstuk däck/fälg i Stockholm/Uppsla?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Christian.N
Kränga om tyskstuk däck/fälg i Stockholm/Uppsla?
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
Re: Kränga om tyskstuk däck/fälg i Stockholm/Uppsla?
Nu har jag ringt 2 ställen, ett här i Vasby ville ha 300+ per fälg och SC Styling i Uppsala ville ha minst 1000:- för att kränga av gamla och på med nya..
Jag tycker det låter riktigt dyrt med tanke på vad jag har betalat förut eller kostar det dom här summorna när det handlar om tyskstuk?
Jag tycker det låter riktigt dyrt med tanke på vad jag har betalat förut eller kostar det dom här summorna när det handlar om tyskstuk?
Enköping, 073-3104393
Re: Re: Kränga om tyskstuk däck/fälg i Stockholm/Uppsla?
Christian.N wrote:Nu har jag ringt 2 ställen, ett här i Vasby ville ha 300+ per fälg och SC Styling i Uppsala ville ha minst 1000:- för att kränga av gamla och på med nya..
tar sin tid och man måste vara minst 2 för att man inte ska spräcka däcket . väldigt lätt hänt. väldigt dyra iaf. jag hade tagit 250 per däck jag.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw*Alex wrote:Christian.N wrote:Nu har jag ringt 2 ställen, ett här i Vasby ville ha 300+ per fälg och SC Styling i Uppsala ville ha minst 1000:- för att kränga av gamla och på med nya..
tar sin tid och man måste vara minst 2 för att man inte ska spräcka däcket . väldigt lätt hänt. väldigt dyra iaf. jag hade tagit 250 per däck jag.
Spräcka däcket?
- Christian.N
Är ju inga stora pengar det handlar om direkt så kostar det en tusing så får det göra det. Men jag vill inte betala det bara för att just en firma inte vill göra det för att det är bökigt eller nåt och därför tar ut ett överpris..
Sen är fälgarna i nästintill nyskick så vill inte att nån klåpare gör jobbet heller..
Så om nån kan tipsa om en bra firma vore jag väldigt tacksam
Sen är fälgarna i nästintill nyskick så vill inte att nån klåpare gör jobbet heller..
Så om nån kan tipsa om en bra firma vore jag väldigt tacksam
Enköping, 073-3104393
karlzzon wrote:Bmw*Alex wrote:Christian.N wrote:Nu har jag ringt 2 ställen, ett här i Vasby ville ha 300+ per fälg och SC Styling i Uppsala ville ha minst 1000:- för att kränga av gamla och på med nya..
Spräcka däcket?
Ja ? nu vare ju inte direkt låg profil såg ja , men 35 profil är ganska lätt å spräcka om man tvingar på för mkt.
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
0761485272
liind90@hotmail.com
Bmw*Alex wrote:Ja ? nu vare ju inte direkt låg profil såg ja , men 35 profil är ganska lätt å spräcka om man tvingar på för mkt.
mvh
Vet inte hur du monterar då, men jag har då aldrig lyckats med att "spräcka" ett däck.
- Christian.N
Verkar som jag lämnar iväg allt till Intera på södra sidan.. Dom var inte så fasligt dyra och har bara hört bra om dom så!
Enköping, 073-3104393