jo de e ju som så att det e en norrman som har hört av sig och vill köpa bilen, men av mailen att dömma så ska denne jobba om nå mek på ett fartyg långt av bara fan bort och kunde inte komma å kolla på bilen. vid affärens slut så ska väl nån komma å hämta den å så!
dock så undrar jag om nån i norge kan kolla upp infon jag fick så de inte e nå lurt på gång!
för min del e de skitsamma bara pengarna hamnar på konto, dock så kan de ju hända att nån känner till någe om denne som inte jag gör!
infon jag fick är:
Christian Meling
Date of Birth:
09/03/1968
Most Recent Address:
Damsgårdsveien 125, Bergen
Region: Hordaland
Country: Norway
Zip Code: 5160
fått skumma mail osv förr men e de seriöst så e de ju bra!
funderingar kring å sälja bilen.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: funderingar kring å sälja bilen.
Be om handpenning om han tvunget vill låsa affären. Sen får han komma och hämta bilen på utsatt datum och givetvis betala resten oxå. sen skriver ni ägarbyte och kvitto.
Allt annat där du ska få delbetalningar, fraktfirma som ska hämta bilen, skicka papper för att tullen vill der osv är bullshit.
eller så får han väl helt enkelt vänta tills han är i land och kan köra och köpa bilen som vanligt folk. blir den såld innan så kvittar det ju dig.
Allt annat där du ska få delbetalningar, fraktfirma som ska hämta bilen, skicka papper för att tullen vill der osv är bullshit.
eller så får han väl helt enkelt vänta tills han är i land och kan köra och köpa bilen som vanligt folk. blir den såld innan så kvittar det ju dig.
ja vafan han vill ju skicka över hela summan! fast via paypal till mitt vanliga bankkonto och hur fan de funkar har då inte jag en aning om då jag inte nyttjat de förr!
hämta bilen före e ju bara å glömma, har fått sånna förslag förr med men de e ju bara skit! men denne vill ju betala hela skiten å hämta sen så jag vette fan..
bästa vore ju om han kommer å hämtar den på plats å så, som du säger, som vanligt folk!
välkommen tillbaka btw!
hämta bilen före e ju bara å glömma, har fått sånna förslag förr med men de e ju bara skit! men denne vill ju betala hela skiten å hämta sen så jag vette fan..
bästa vore ju om han kommer å hämtar den på plats å så, som du säger, som vanligt folk!
välkommen tillbaka btw!
allt via paypal känns skumt i mina ögon...
Ska bilen exporteras eller fortfarande vara svensk reggad?
Om bilen fortfarande ska vara svensk reggad så finns det vissa komplikationer.
Ring Transportstyrelsen så berättar de mer hur man går tillväga...
Om bilen fortfarande ska vara svensk reggad så finns det vissa komplikationer.
Ring Transportstyrelsen så berättar de mer hur man går tillväga...
/Staffan Nilsson
Audi S2
9,47 259km/h 402m @ 2,9bar
6,27 198km/h 201m @ 2,9bar
Mail: Staffe.Performance@Hotmail.com
Audi S2
9,47 259km/h 402m @ 2,9bar
6,27 198km/h 201m @ 2,9bar
Mail: Staffe.Performance@Hotmail.com
gav fan i detta jag, vill han ha den får han komma hit å köpa den. i can wait!