S5D260Z

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
fika
Posts: 14
Joined: 10 Aug 2008, 14:43

S5D260Z

Post by fika »

Hej! Leter runt lite efter en växellåda till mitt projekt, och undrar därför om ZF S5D260Z är något att satsa på? Nu snackar vi en vit 5a på kanske 500 hk.
Man kan hitta ganska billiga på skroten, därför blev det ganska intressant. Undrar även vilken/vilka bilar denna sitter på original.
Tack på förhand mhv
Daniel86
Posts: 1072
Joined: 23 Apr 2006, 15:46
Location: Hedemora

Re: S5D260Z

Post by Daniel86 »

Den sitter på 525 tds, och borde hålla bra till 500hk. Lite annan utväxling på 1-3 har jag för mig mot bensinarlådan, tätare och kort 1a.
Daniel Carlsson

Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
fika
Posts: 14
Joined: 10 Aug 2008, 14:43

Re: S5D260Z

Post by fika »

Tack tack :)

Någon som vet om man behöver stödlager i veven till den lådan ? Eller klarar den sig utan ?
User avatar
Avvah
Posts: 884
Joined: 07 Nov 2006, 18:06
Location: Boden

Re: S5D260Z

Post by Avvah »

Jag skulle inte ha åkt utan. Det sitter ju där original.
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: S5D260Z

Post by Nisse Järnet »

Det måste du ha.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Re: S5D260Z

Post by Fredro »

15mm lager
Fredrik
070 4567 121
Post Reply