inte kört skiten ennu
men hoppas värkligen det blir bra
och inte allt för orolig i höga farter för med nya lådan får biljäveln en teoretisk toppfart på 331km/t
Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
pm om det är nått
Re: Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
Andy_b wrote:Så här gjorde jag på min e30
har exakt samma ombyggnad på mina e30 spindlar med en e36 växel. mycket mer styrvinkel och känns som att bilen inte snurrar lika lätt när man ligger precis på gränsen för vad som går att sladda
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
Re: Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
tykoo wrote:Andy_b wrote:Så här gjorde jag på min e30
har exakt samma ombyggnad på mina e30 spindlar med en e36 växel. mycket mer styrvinkel och känns som att bilen inte snurrar lika lätt när man ligger precis på gränsen för vad som går att sladda
tack för det svaret
hur är bilen att köra med för övrigt då?
pm om det är nått
Re: Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
Det är en Opel kadett med e30 fram och bakvagn och coiloverkittet från ppf, så blir kanske svårt att gämföra med en äkta e30. Men min är väl inte direkt lättsladdat ändå, men den går jävligt stadigt och fint efter vägen så länge man har fäste. eventuellt att bilen känns lite spårkännslig rakt fram, men det finns ju massa saker som kan skapa det.
I det stora hela så är jag då nöjd, helt klart värt att göra om bilen ska gå mest på tvären
I det stora hela så är jag då nöjd, helt klart värt att göra om bilen ska gå mest på tvären
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld