Z3m coupe funderingar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Z3m coupe funderingar
börjar bli lite sugen på en z3m coupe. Har haft en cab tidigare men inte så lång tid så jag har några jätte erfarenheter. Ligger ju inte så många ute så man kan säga vad de bör ligga på i värde. någon som har koll på det? Något annat man bör tänka på när det gäller coupen?
Re: Z3m coupe funderingar
Att alla har varit av vägen på grund utav den riktigt äckliga väghållningen
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Brox wrote:Att alla har varit av vägen på grund utav den riktigt äckliga väghållningen
Märks att du aldrig kört en sån som har ett bra chassi..
Annars är de väl vanosen som vanligt, elhissarna hänger sig pga dåliga glidbussningar men väldigt lätta o byta o kostar inte mer än 100kr för båda sidor!
Lyft allt i bagaget o kolla efter sprickor då dom ofta spricker.. Kan ev ses under bilen vid diffupphängningen..
Mvh
Vad bör en i hyffsat skick ligga prismässingt? behöver ingen i nyskick för om jag känner mej själv rätt så kan jag inte låta den vara original ändå
skulle tippa på att du får lägga ca 140k för en i hyffsat skick.. e den i fint skick så lär du få ge ca 20k till. jag är ganska petig när jag köper ialf. Ska du trimma so måste du förstärka bakvagnen.. Jag har en bild på ritning för de
Låter kanon det
Napstar wrote:Brox wrote:Att alla har varit av vägen på grund utav den riktigt äckliga väghållningen
Annars är de väl vanosen som vanligt, elhissarna hänger sig pga dåliga glidbussningar men väldigt lätta o byta o kostar inte mer än 100kr för båda sidor!
Lyft allt i bagaget o kolla efter sprickor då dom ofta spricker.. Kan ev ses under bilen vid diffupphängningen..
Mvh
Jag var av vägen med en, sen var polaren av med sin första och andra, en väns far har varit av så listan kan göras lång
Trevlig bil dock, men de kunde ju ha gjort något åt den nervösa bakvagnen, mycket värre än e30
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Brox wrote:Napstar wrote:Brox wrote:Att alla har varit av vägen på grund utav den riktigt äckliga väghållningen
Mvh
Jag var av vägen med en, sen var polaren av med sin första och andra, en väns far har varit av så listan kan göras lång
Trevlig bil dock, men de kunde ju ha gjort något åt den nervösa bakvagnen, mycket värre än e30
Att säga att en bil är kass för att folk kör av behöver ju inte betyda att det är fel på bilen utan kanske också på dom som kör
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Va, jag är vm mästare i backhoppnings rallycross formula 1 , hur vågar du tro annat
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Kört en del Z3M Cab och det är nog det hetsigaste jag kört, den varnar INGENTING innan man m¨åste vrida nacken ur led för att se vägen.... Va inte min bil så jag körde lugnt å fint men man märkte direkt om man provocerade den för mkt... Åka på sladd va ju bara å glömma, E30 är en snäll bil i jämnförelse....
Kanske inte det de som va frågan iof.... Dom e GRYMT underhållande men man "måste" sänka, på med avgassystem å chippa för att få ur de man vill av dom.... Grymt svullig kaross...
Svensksålda verkar de va riktigt tunnt med tyvärr
Kanske inte det de som va frågan iof.... Dom e GRYMT underhållande men man "måste" sänka, på med avgassystem å chippa för att få ur de man vill av dom.... Grymt svullig kaross...
Svensksålda verkar de va riktigt tunnt med tyvärr
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
lutar nog åt att försöka jaga rätt på en som det helst är lite att pyssla alt bruksskick på....
Köp en i england och bygg om till v-styrd om du orkar.
Trevligare prisbild på dom där iallafall=)
Trevligare prisbild på dom där iallafall=)
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
vi har nog olika definitioner på "lite fix"
Björn här på Forumet hade ju en Z3m kompressor till salu förut! Var dock ett tag sen jag träffa på han nu så vet inte om han har den kvar eller ej!
va ju lite lull lull på den vill jag minnas, väghållning, bromsar, aluinsug, vipec m.m ,
Men då SÖK funktionen verkar vara ur balans så hittar jag inte på trådarna!
va ju lite lull lull på den vill jag minnas, väghållning, bromsar, aluinsug, vipec m.m ,
Men då SÖK funktionen verkar vara ur balans så hittar jag inte på trådarna!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
EDIT : viewtopic.php?t=45148
Sökte på Google!
Vet inte om det priser är aktuellt fortfarande och om den ens finns kvar!
Sökte på Google!
Vet inte om det priser är aktuellt fortfarande och om den ens finns kvar!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005