Köpa ny mobil...

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Andy_b

Post by Andy_b »

jo men det vet jag
men det tar lång tid det med
går fortare att radera ela ordet oftast endå

men det har ju blivigt bättre med tiden men blir fortfarande massa fel
får inget flyt när ja skriver
pm om det är nått
HenrikF

Re: Köpa ny mobil...

Post by HenrikF »

Lyfter denna tråd lite.

TRE gick med på att avsluta mitt abonnemang då mina kunder ofta möttes av en telesvarare. Värdelös mottagning. Satsa på mottagningen ist för tramsiga reklamsnuttar så löser det sig nog..

Iaf. Dax för nytt abonnemang och ny telefon. Efterlyser saker som jag skrev tidigare, tex att man ska kunna redigera ett nummer innan uppringning. Att ordlistan vid sms är en ordlista och inte det skit som sitter i iphone.
Vidare vill jag ha en bra kamera med bra blixt.
Vill ha automatisk nummerigenkännare (när man börjar slå ett nummer, får man upp redan uppringda nummer, eller sparade nummer)
Automatisk nummerpresentatör. Kanske finns till iphone, men har inte hittat en som visar nummer när det ringer.

Ni med android, som testat iphone. Vad har ni att säga om fördelar kring iphone? Något måste det vara ju:)
Iphone är skitbra på många sätt. Men totalt värdelös på vissa.

Som jag tidigare skrev, tjejens x10 mini är katastrof mjukvarumässigt. Otroligt rörig. Har inte testat någon annan SE.
/Henrik
Blöjan

Post by Blöjan »

Sjysst tråd :)

Jag plurrade i vattnet idag när jag sprang runt på isflak.. Lagom kallt i vattnet och det tyckte min telefon också.. (nokia 6110)

La telefonen på elementet och det slutade med att elementet smälte plasten till kameran!!

Men sjukt så fungerar mobilen helt perfekt nu några timmar senare!!

Iaf.. till poängen.. Jag har tänkt ganska länge nu att köpa en iphone4 med abonnemang men nu tänker jag nog vänta tills i5 kommer ut! Om nu inte telefonen totalhavererar..

Apples to the people!
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
Persson-

Post by Persson- »

har haft desire HD ett par månader nu. riktigt nöjd! kommer inte på en fördel med en iphone på rak arm...?
Thörn

Post by Thörn »

Jaha så sitter trots allt man med en Iphone 4 (fick via jobbet då man e för snål att köpa själv) hur får man över kontakter från en gammal nokia lur?

Laddade hem Dynoliscious direkt :) kan man köra på tjänstevikten i regbeviset på de flesta bilar?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
HenrikF

Post by HenrikF »

Jag köpte HTC incredible S.
Rätt nöjd så länge.
Dock har jag problem med anslutning till min 07 touring via bluetooth. Har jag handsfree parad med telefonen byter telefonen inte automatiskt över till bilen. Och när den väl anslutit till bilen så har alla Å Ä Ö döpts om till oigenkännliga tecken. Samt för och efternamn blandas.
Vidare så länkas folks facebook kontakter till min telefonbok, trots jag avmarkerat detta. Lite störigt.
Sen hade jag gärna haft lås upp knappen där iphone har sin, nere i mitten. HTC har sin på toppen, så det är bökigt att låsa upp luren med en hand.

Det var det typ. I övrigt är den överlägsen iphone. Bara en sån sak som "vem ringde" är perfekt. Sökningen, där man kan skriva in namn ist för nummer och direkt får upp den man vill ringa är superb!
Bra att det finns en tillbakaknapp, till skillnad från iphone.
Fick precis sms av en kille jag inte har i telefonboken. Får en förfrågan om jag vill spara hans kontakt (som den tagit från hitta.se)

Roliga var när jag skulle föra över telefonkontakterna i min iphone till simkortet. Det går inte. Snyggt jobbat apple...
/Henrik
Thörn

Post by Thörn »

hur i helvete får man över foton från ipone 4 till en pc? (Windows 7)
Pluggar in laddaren i usb, man får ju upp disken 27GB men man kan inte få upp några filer typ foton, filmer man tagit :evil:
Jag vill alltså köra via kabeln usb..
Finns någon gratis app för detta??
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Thörn wrote:hur i helvete får man över foton från ipone 4 till en pc? (Windows 7)
Pluggar in laddaren i usb, man får ju upp disken 27GB men man kan inte få upp några filer typ foton, filmer man tagit :evil:

Man måste väl synka allt via itunes? Du kan inte använda den som masslagring/USB minne.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Thörn

Post by Thörn »

Nisse Järnet wrote:
Thörn wrote:hur i helvete får man över foton från ipone 4 till en pc? (Windows 7)

Man måste väl synka allt via itunes? Du kan inte använda den som masslagring/USB minne.

Det är fan störande :x får bara upp massa "köp hem låtar bajs" på itunes, hur får man upp sina filmer bilder där?
HenrikF

Post by HenrikF »

jag brukade plugga in min, fick upp ett "automatisk avspelning" fönster. Sen öppnade man mappen, sen tror jag det var dcim för bilder.
/Henrik
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

hejsan jag måste liva upp denna tråd igen.

Det är som så att min tjej ladda hem sms signal ifrån itunes, o vi prade ihop telefon o köpet är klart, men vart fan tar skiten vägen i telefon vi hittar det inte.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
TheMan

Post by TheMan »

Nån som egentligen vet när nya ajfånen kommer ut?

Sitter med en Samsung Galaxy Si9000 som jag haft sen den kom ut... Har funkat klockrent men börjar bli trött nu....

Sen köpte jag en Ipad och gillar kvaliten på deras produkter i jämförelse med samsungs plast....
Leo Andersson
0761261580

e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

TheMan wrote:Nån som egentligen vet när nya ajfånen kommer ut?

Sitter med en Samsung Galaxy Si9000 som jag haft sen den kom ut... Har funkat klockrent men börjar bli trött nu....

Sen köpte jag en Ipad och gillar kvaliten på deras produkter i jämförelse med samsungs plast....

köp en 4s då ? mer beprövad än 5an om du nu tänkte vänta på den.

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Jag kör Samsung GS2 och Note, båda är grymma men gillar GS2an bättre :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
E24

Post by E24 »

HenrikF wrote:jag brukade plugga in min, fick upp ett "automatisk avspelning" fönster. Sen öppnade man mappen, sen tror jag det var dcim för bilder.

Svårare än så är det inte! :P
BMW 635csi(M106) -84
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91

Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply